ساختمان جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان افتتاح شد

ساختمان جدید دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان واقع در پادادشهر اهواز، عصر ۲۸ آبان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، در این مراسم با درود بر روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی اظهارکرد: خاطرات و یادگاری‌های بسیاری از خوزستان به واسطه رشادت‌هایی که عموم مردم کشورمان به خصوص رزمندگان و خود مردم استان در طول هشت سال در این سرزمین انجام دادند، در ذهن ما وجود دارد.

وی با اشاره به حضور خود در هشت سال دفاع مقدس و در عملیات‌های مرحله اول تا سوم آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: باید تلاش کنیم به رسالت زینبی خود عمل کنیم و مسیر شهدا را ادامه دهیم؛ چراکه مسیر نورانی شهدا، مسیر حق و مسیر پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.

آب‌خضر در ادامه از مسئولان دفتر شورای تبلیغات اسلامی خوزستان و مسئولان نهادهای مختلف یاری‌رسان در ساختن مکان جدید ساختمان دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تقدیر کرد و گفت: امکانات و ساختمان، ابزار کار ما هستند که بسیار مهم است ولی سرمایه حقیقی ما معنویت، حضور بابصیرت مردم، لحظه‌شناسی آن ها و وفاداریشان به امام(ره)، شهدا و مقام عظمای ولایت است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: گرچه با فراهم شدن این ابزارها بهتر می‌توانیم خدمت کنیم؛ لذا تلاش می‌کنیم وضعیت دفاتر شهرستانی را بهبود بخشیم. جفاست خوزستانی که هرچه انقلاب اسلامی دارد به برکت این استان دارد از حداقل امکانات برای برگزاری مراسم های مردمی خود بی‌بهره باشد.

وی با بیان این که شرایط امروز ما شرایط سختی است، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی از یک پیچ خطرناکی در حال عبور است. حتماً ما به سلامت از این مسیر عبور خواهیم کرد؛ چرا که انقلاب اسلامی حق است هم چنان که کتاب خداوند و راه پیامبر(ص)، ائمه (ع) و راه شهدا حق است.

آب‌خضر افزود: پیروزی امروز ما پیروزی در مذاکرات نیست؛ برد و باخت ما در مذاکرات نیست؛ البته جفایی که به ملت ایران شده و ۳۵ سال از حق مسلم خود محروم مانده حرف دیگری است و پشت میز مذاکرات با عزت و افتخار ان‌شاءالله کار را به نتیجه می‌رسانیم؛ اما این پیروزی در مذاکرات آخر حرف نیست. حتما بعد از مذاکرات، بحث حقوق بشر و بحث‌های اجتماعی و مسائل دیگر را داریم که در جای خود مطرح می‌شود. مهمترین و بزرگترین مسأله تقابل اسلام با دنیای کفر و تقابل اصل ولایت فقیه با دنیای کفر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر چتر امنیتی و استکباری از روی افکار عمومی دنیا برداشته شود و کرسی‌های آزاداندیشی در همه دانشگاه‌ها و مجامع بین‌المللی برگزار شود خواهیم دید که انقلاب اسلامی چه کرده است و مردم به دنبال چه هستند.

وی اظهار کرد: قطعاً موج بداخلاقی و بدطینتی که گروه‌‌های تکفیری‌ها و داعشی‌ها به وجود آورده و افکار عمومی دنیا را اعم از مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی آزرده خاطر کرده‌اند، فراز و نشیبی دارد که فروکش می‌کند و حق جلوه‌گر خواهد شد.

در این مراسم همچنین آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه «وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ»(حج، ۳۲) اظهارکرد: نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با نام اسلام و مردم گره خورده است. لذا این شورا در مناسبت‌های عمومی مردم را با اسلام و ارزش‌های اسلامی و انقلابی از طریق فراخوان‌های عمومی و سازمان‌دهی مناسب گره می‌زند و دریای خروشان مردم به راه می‌افتد و مردم وفاداری خود را به نظام و آرمان‌های امام و شهدا ثابت می‌کنند و این خود تعظیم شعائر الهی و باعث تقوای دلها می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: ما نیازمند اتاق فکری هستیم که به شکل ستادی و با اختیارات بسیار عالی شکل گیرد و هدایت عمومی ملت را جهت تبلیغ ارزش‌های اسلامی و الهی به عهده گیرد. اگر کار محتوایی انجام نشود، صرف مناسبت‌ها کافی نیست و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌تواند یک چنین جایگاه ستادی برای عملیات و اجرایی کردن برنامه‌ها باشد.

وی با تصریح به اینکه متأسفانه نهادهای ستادی مظلوم هستند، افزود: منشورهای مقدس و مهمی در نظام تصویب شده‌اند؛ مثل مهندسی فرهنگی، تحول در مدیریت آموزش و پرورش و این گونه منشورها و سندهای تحول فراوان هستند. معمولاً یک ستادی این کارها را به عهده می‌گیرد و مأموریت‌ها را انجام می‌دهد و نهادهای زیرمجموعه ستاد، کار خود را براساس شرح وظایف مدیریتی و وزارتی انجام می‌دهند.

آیت‌الله کعبی تأکید کرد: ما باید به دنبال ضمانت‌های اجرایی باشیم که کارهای ستادی را در چنین سطحی تقویت کنیم. اگر کارهای ستادی تقویت شود شاید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بتواند از ظرفیت منابع انسانی، تأسیسات، ساختمان‌ها و امکانات فراوانی که ویژه تبلیغات اسلامی است برای برنامه‌های خود استفاده کند و نیاز نباشد که تبدیل شود به یک اداره مستقل، با سازمان‌های مستقل که در این صورت نمی‌تواند همه استان را پوشش داد.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید به مثابه یک جریان مردمی زنده تأثیرگذار انقلابی هدایت‌کننده و حاضر در صحنه و لحظه‌شناس و دیده‌بان در صحنه بماند و به یک اداره تبدیل نشود و گرفتار بوروکراسی اداری نگردد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جایگاهی بسیار عالی برای هدایت فرهنگ این سرزمین است؛ نه به عنوان یک اداره بلکه به عنوان ستاد پشتیبان هادی و انقلابی و رصدکننده که می‌تواند به ادارات دیگر امتیاز دهد آنها را تشویق کند، یا اداره‌های مربوطه را احیانا توبیخ کند و گزارش کار بگیرد و گزارشات خود را به مقامات عالی ارائه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حقیقتا مراسم خوزستان ظرفیت ملی و بلکه بین‌المللی را دارد، اظهارکرد: مردم شهیدپرورو ولایت‌مدار علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد، در صحنه حاضر می‌شوند. از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و مرکز تشکر می‌کنم و تقاضامندم مراتب اخلاص و وفاداری این مردم خوب را نسبت به ولایت و نظام مقدس رسیده شود و پوشش خوب ملی و بین‌المللی داده شود.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: نسبت به پوشش مراسم مردم استان حتی به شکل رسانه‌ای آن گونه که باید و شاید حق این ملت ادا نمی‌شود. البته صدا و سیمای خوزستان خوب و فعال است و برنامه‌های زنده و گزارشات زنده‌ای به مرکز مخابره می‌کند؛ اما متأسفانه این مراسم کم جلوه داده می‌شود. در این دوران جنگ نرم و امپراطوری رسانه دشمن که متمرکز به خط اول و خاکریزهای اول این نظام اسلامی مثل خوزستان است، این جنبه‌های مثبت باید به شکل برجسته تبلیغ شود و در حد طراز مردم خوزستان خوب انعکاس داده شود.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سعید جعفری سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهارکرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به واسطه ارتباط خوبی که توانسته با دستگاه‌ها و نهادهایی که در هر پست و جایگاهی دلسوز انقلاب اسلامی هستند برقرار کند، همدلی خوبی میان دستگاه‌ها در جهت اهداف انقلاب اسلامی به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: گرچه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مکلف به برگزاری ۱۰ یا ۱۲ برنامه ملی در سال است اما وقتی برنامه‌های این شورا را در طول یک سال نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم گاه بیش از دو یا سه ماه برنامه‌ مداوم با همکاری این شورا برگزار شده است. اقتضای برگزاری تجمع و مراسم محکومیت در پی رویدادهایی همچون اهانت به برخی شخصیت‌های بزرگ اسلامی، بازتاب اخبار و پیگیری‌های این مراسم، همچنین انجام هماهنگی برنامه‌ای ورود ضریح سفینه‌النجاه از دیگر کارهای بزرگ این شورا بود که در استان تحول ویژه‌ای ایجاد کرد و برنامه‌های دیگری که فی‌البداهه انجام می‌شد و با توجه به همدلی که میان دستگاه‌ها وجود داشت این کارها به نحواحسن انجام می‌شد.

جعفری با بیان این که هر قدر انقلاب اسلامی جلو رود، این حرکت‌ها میان مردم محکم‌تر می‌شود، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان وجود دارد اما چون تاکنون مکان مناسبی در اختیار این شورا نبود، استفاده از ظرفیت اقشار مختلف در برگزاری مراسم امکان‌پذیر نبود. با راه‌اندازی ساختمان جدید امکان استفاده از ظرفیت‌های مختلفی همچون بسیج طلاب، بسیج کارکنان، عشایر، جامعه پزشکی، دانشجویی و … فراهم می‌شود تا بتوانیم ارتباط را خود قوی‌تر و برای برپایی بهتر مراسم از آن استفاده کنیم.

وی در پایان سخنان خود از مسئولان استانداری خوزستان و فرمانداری اهواز نیز تقدیر کرد.

https://hoorkhabar.ir/461773کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.