رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به رشد مثبت شاخص‌های عملیاتی در بنادر استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته، گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تا پایان مهرماه سال‌جاری با ۲۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، بالغ بر ۲۶ میلیون و ۶۶۷ هزار تن بوده است.

سعداله عبداللهی اظهارکرد: از این میزان، ۹ میلیون و۸۵۰ هزار و ۲۴۱ تن کالای نفتی و ۱۶ میلیون ۸۱۷ هزار و ۳۶ تن را کالای غیر نفتی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: غلات، مواد معدنی، شکر، آهن‌آلات، تولیدات شیمیایی و کالای کانتینری عمده کالاهایی است که طی این مدت در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه‌های بزرگ و مجهز مسافری تصریح‌کرد: در شش‌ماهه نخست امسال افزون بر ۲۸ هزار نفر مسافر از طریق مرزهای دریایی استان جابه‌جا شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی به رشد قابل توجه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر خوزستان اشاره‌کرد و گفت: تا پایان مهرماه امسال بیش از ۱۵۸هزار و ۷۸۸ TEU کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده که رشدی ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته داشته است. افزایش مطلوب خدمات لجستیکی در بنادر استان دلیل عمده این رشد است.

عبداللهی تعداد کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالای هزار تن ورودی طی هفت‌ماهه اخیر به بندرامام‌خمینی(ره) را ۱۰۰۶ فروند اعلام کرد که رشدی ۲۹ درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد.

گفتنی است بنادر خوزستان متشکل از مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بنادر خرمشهر و آبادان و چهار بندر کوچک سجافی، چویبده، اروندکنار و شادگان در شمال غربی خلیج فارس است که بیش از یک‌سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق این بنادر انجام می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/454453کپی شد!
92
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.