استاندار خوزستان بر ضرورت استفاده از تولیدات استانی تاکید کرد

استاندار خوزستان با ارسال بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی استان بر استفاده از تولیدات داخلی استان تاکید کرد.

این بخشنامه به منظور حمایت از تولید کالاها و خدمات (اعم از مشاوره، پیمانکاری و غیره) و ایجاد اشتغال ناشی از افزایش ظرفیت تولیدی شرکت‌های استان، مصوبه مورخ ۱۴/۱۲/۹۲ شورای برنامه­ریزی و توسعه استان است.

 در این بخشنامه که از سوی دکتر عبدالحسن مقتدایی صادر شده است، رؤسای دستگاه­های اجرایی، شرکت‌ها، ذیحسابان، مدیران امور مالی و عناوین مشابه موظف‌ شده اند ضمن اجرای کامل این مصوبه گزارش عملکرد مربوطه را در مقاطع هر سه ماه یکبار به معاونت برنامه­ریزی استانداری ارسال کنند.

مفاد مصوبه شورای برنامه ریزی استان به شرح زیر است:

شورای برنامه ریزی و توسعه استان با توجه به مصوبه مورخ ۵/۱۲/۹۲ کارگروه اشتغال و سرمایه­گذاری و در راستای حمایت از شرکت­های تولیدکننده کالا و خدمات استان و ایجاد اشتغال مناسب در کوتاه مدت از طریق بکارگیری ظرفیت‌های خالی شرکت‌های تولیدی و خدماتی استان تصویب کرد:

۱ـ کلیه دستگاه‌های اجرائی استانی موضوع مواد (۲)،(۳)،(۴) و (۵) قانون محاسبات عمومی کشور  و ماده (۵) قانون خدمات کشوری و موارد مستثنی شده مندرج در ماده (۱۱۷) قانون مذکور و همچنین شرکت‌های تحت نظارت شرکت های دولتی که از بودجه عمومی دولت یا منابع داخلی خود مبادرت به خرید کالا و خدمات می نمایند، مکلف­اند برای تأمین نیازهای دستگاه اجرایی متبوع خود ابتدا از ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی استان استفاده کنند.

تبصره: در موارد ضروری و اجتناب ناپذیر که تامین نیازهای دستگاه از کالا و خدمات استانی میسر نباشد می‌توان نسبت به خرید کالاها و خدمات برون استانی بنا بر گزارش توجیهی واحد فنی دستگاه ذیربط و موافقت بالاترین مقام دستگاه اجرائی اقدام و مراتب را با ارسال مدارک و مستندات لازم به معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعلام نماید.

۲ـ ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های مذکور در بند (۱) موظف­اند معاملات آن بخش از خریدهای مربوط به کالاها و خدماتی که خارج از چارچوب این بخشنامه توسط دستگاه اجرایی محل خدمت خریداری می شود، بصورت ماهیانه به سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گزارش کنند.

۳ـ معاونت برنامه­ریزی سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت گزارش‌های واصله موضوع تبصره بند­های (۱) و (۲) را در مقاطع معینی که تعیین خواهند نمود به صورت مشترک بررسی و گزارش نهایی را همراه با پیشنهاد لازم جهت اتخاذ تصمیم لازم به استانداری اعلام خواهند نمود.

۴ـ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیبی اتخاذ نمایند تا با تهیه و پخش برنامه‌های محلی نسبت به توسعه و بسط فرهنگ استفاده از تولید کالا و خدمات محلی اقدام لازم معمول گردد. ضمناً موجباتی فراهم نمایند تا تبلیغات کالاها و خدمات مذکور با تعرفه مناسب‌تری در رسانه‌های جمعی صورت پذیرد.

۵ ـ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری موظف­اند حداکثر تا پایان فروردین ماه به ترتیب فهرستی از شرکت‌های تولید کننده کالاها و خدمات و مشاوران و پیمانکاران استانی را به همراه توان تولیدی، مجوزها و گواهی‌های اخذ شده از طریق وب سایت، چاپ کتب و لوح فشرده معرفی نموده  و هر شش ماه یکبار اطلاعات مربوطه را بروز نمایند.

۶- سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری انجمن­های تخصصی صنعتی – تولیدی و مجامع امور صنفی نیازهای شرکت­های تولیدی درون استان را احصاء و در صورت نیاز نسبت به راه­اندازی واحدهای جدید با مشارکت شرکت­های خارج از استان اقدام نمایند.

۷ـ در پایان هر سال دستگاه‌های اجرایی و مدیرانی که در ارزیابی معاونت برنامه ریزی استانداری حائز رتبه برتر در اجرای این مصوبه شده اند به نحو مطلوب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

https://hoorkhabar.ir/3770کپی شد!
193
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.