زنگ استانی غدیر در اهواز نواخته شد

زنگ استانی غدیر صبح ۲۰ مهرماه در دبیرستان شهید بهشتی اهواز نواخته شد.

آیت‌الله محسن حیدری منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این مراسم با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که روز عید غدیرخم برترین اعیاد امت من است، اظهارداشت: در این حدیث پیامبر(ص) روز غدیر را به عنوان مهم‌ترین عید اسلام معرفی کرد در حالی که در اسلام اعیادی چون قربان، فطر و جمعه نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کتاب اصول کافی از امام صادق(ع) روایت شده که از ایشان در خصوص این عید سؤال شد. ایشان این گونه پاسخ دادند که «عیدی که حرمت آن بسیار بالا است عید غدیر است».

امام جمعه موقت اهواز با مطرح کردن سؤالی مبنی بر این‌که چرا عید غدیر از دیگر اعیاد جهان اسلام مهم‌تر است، افزود: در اسلام اصول دین و فروع دین وجود دارند که همه اعیاد به فروع دین بستگی دارند از جمله فطر، قربان و جمعه؛ اما عید غدیر به صورت ویژه با اصول دین که همان امامت است، مرتبط می‌شود.

 آیت‌الله حیدری در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که «امامت» پیکره و قلب دین است، گفت: ارکان دین مانند اعضای بدن هستند. انسان بدون چشم، پا، دست و … می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد اما انسان بدون قلب نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.

در ادامه فاضل خمیسی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز، با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهارداشت: این دو عید انسان را به نگرش واقعیت‌های الهی بیشتر معطوف می‌کنند. در عید قربان انسان مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در عید غدیر نعمت بر او تمام می‌شود.

وی افزود: در روز عید غدیر امام علی(ع) به‌عنوان ولی مسلمین معرفی شد که معرفی حضرت به‌صورت مستقیم از سوی خداوند و این موضوع در جهت ادامه‌دهی قوانین الهی توسط یک شخص صالح بوده‌است.

https://hoorkhabar.ir/375125کپی شد!
55
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.