ویژه برنامه‌های فرهنگی سوم خرداد در خوزستان برگزار می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر توسط این اداره کل خبر داد.

لفته منصوری اظهار کرد: کتابخانه مرکزی استان خوزستان با همکاری حوزه هنری خوزستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، نقد، بررسی و تحلیل کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» تدوین مرحومه فاطمه دریکوندی را برگزار می‌کند.

وی افزود: کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» با موضوع ثبت لحظه‌های ایثار و مقاومت مردم خرمشهر در روزهای آغازین تجاوز رژیم عراق به خرمشهر است که کتاب فوق در ۱۴۴ صفحه و در شمارگان ۳ هزار جلد، توسط  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان منتشر شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: نشست نقد و بررسی کتاب فوق با حضور جمعی از فعالان فرهنگی ادبیات دفاع مقدس و خانواده مرحومه دریکوندی در روز جمعه دوم خرداد ساعت ۱۹ عصر در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار می شود که حضور برای عموم مردم آزاد است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اداره کل، برگزاری جشن بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، با عنوان «بر بال ملائک» در اهواز به همت کتابخانه مرکزی خوزستان و حوزه هنری خوزستان است که هدف از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری ارزشمند و مفید به مناسبت پاسداشت حماسه دلیرانه مردم خوزستان و خرمشهر در دفاع از این سرزمین بوده و از دیگر اهداف آن ارج نهادن به مقام بالای نویسندگان حوزه دفاع مقدس خوزستانی است.

منصوری افزود: در این رویداد فرهنگی که با حضور گروه‌های شاخص فرهنگی  و هنرمندان  برجسته  استان برگزار می‌شود، از تعدادی از مولفین حوزه ادبیات دفاع مقدس تجلیل به عمل می‌آید.

وی گفت: همچنین شعرخوانی، قصه خوانی، اجرای موسیقی، پخش فیلم کوتاه، نمایشگاه ویژه دفاع مقدس،پخش کلیپ، اجرای نمایش و… از قسمت‌های اصلی این مراسم محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: جشن «بر بال ملائک» شنبه سوم خرداد سال جاری ساعت ۱۹ در تالار کتابخانه مرکزی خوزستان برپا می‌شود و حضور عموم مردم در این برنامه آزاد است.

 فاطمه دریکوندی متولد ۱۳۵۵، ساکن شهرستان اهواز که  از سن پنج سالگی دچار معلولیت جسمی حرکتی شده بود،  فعالیت‌های ایشان از سال ۱۳۷۵ شروع شد و کار تحقیق در مورد چهارده شهید را به عهده داشت.

وی توانست مجموعه‌ای تحت عنوان «از آن همه سردار» را جمع آوری و در دو نوبت به چاپ رساند، وی در سال های ۸۰ تا ۸۶ در گرامیداشت روز جهانی معلولین رتبه نخست کشوری را کسب کرده و در جشنواره داستان نویسی در  بندرعباس مقام اول کشوری را احراز کرد.

دریکوندی به عنوان یکی از پنج نویسنده برتر استان خوزستان در حوزه‌های خاطره نویسی و ثبت دقایق جنگ تحمیلی معرفی شد و در مقاله نویسی طلایه داران جامعه پزشکی، رتبه دوم را کسب کرد، در بهمن ماه ۸۹ در ششمین جشنواره ادبیات داستان نویسی بسیج مقام آورده و در همان سال در اولین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس کسب مقام و در سال ۹۰ تقدیرنامه بنیاد مهدویت را دریافت کرده است.

وی در دومین جشنواره خاطره نویسی با عنوان «کوچه آفتاب» در دوم آذر ماه سال ۹۰ حائز رتبه گردید.

https://hoorkhabar.ir/36417کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.