مراجعه ۱۶ هزار بیمار به اورژانس‌های جنوب خوزستان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراجعه ۱۶ هزار بیمار به اورژانس‌های تحت حوزه این دانشکده در جنوب خوزستان از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

نصرالله حسونی بحرینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور از ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۳ ملزم به اجرای برنامه تحول نظام سلامت شدند که دانشکده علوم پزشکی جنوب خوزستان نیز که محدوده زیر پوشش آن از بندر هندیجان آغاز شده و تا بندر خرمشهر ادامه پیدا می‌کند، در بیمارستان‌ها به اجرا در آورده است.

وی افزود: همه خدماتی که بیماران نیاز دارند که در بیمارستان‌ها به آنها داده شود ارائه شده تا از خروج بیماران از بیمارستان‌ها و یا اخذ هر گونه مبلغی خارج از تعرفه‌ دولتی جلوگیری شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در این مدت بالغ بر ۱۶ هزار نفر به اورژانس‌های منطقه مراجعه داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه قبل از اجرای طرح، بالای ۱۵ درصد افزایش داشته‌ایم که این هم به دلیل استقبال و اطمینان مردم است که نسبت به خدمت‌رسانان‌ خود در حوزه درمان دارند.

وی اضافه کرد: در بسته اول، طرح تحول سلامت که تنها ۱۰ درصد هزینه‌های درمان از بیمار اخذ می‌شود و ۹۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند در بیمارستان‌های منطقه اجرا شده و رضایتمندی مطلوبی ایجاد کرده است اما در ابتدای طرح یکسری نواقصی داشت که در حال رفع این مشکلات با رایزنی با وزارتخانه هستیم.

حسونی بحرینی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بسته دوم که زایمان طبیعی است با توجه به تبلیغاتی که انجام شده و انعکاس خوب این اخبار توسط مطبوعات و رسانه‌ها، تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: بیشترین زایمان طبیعی در مدت یاد شده در شهرستان شادگان با ۱۲۰ نفر، بعد از آن خرمشهر و کمترین را در هندیجان با حدود ۲۰ نفر داشته‌ایم که اگر با مدت مشابه پیش از اجرای طرح مقایسه کنیم رشد خوبی داشته است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: مردم نیاز به حمایت دارند و هر چقدر هزینه‌های درمان پایین‌تر باشد، رضایت بیشتری از بخش درمان خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در مجموع متعهد هستیم همه خدماتی که در بیمارستان‌ها نیاز است بیماران دریافت کنند را برای آنان مهیا کنیم تا از خروجشان به بیرون برای دریافت خدمات دیگر درمانی جلوگیری به‌عمل آوریم.

حسونی بحرینی افزود: در این طرح اگر خدمات درمانی نظیر ام.آر.آی در بیمارستان موجود نباشد، با هزینه بیمارستان، بیمار به مرکزی دیگر هدایت می‌شود و دوباره برای ادامه درمان به بیمارستان ورود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اقلام و تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای مورد نیاز درمان منطقه را برآورد و به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم که امیدواریم با قول مساعدی که در این زمینه داده شده به زودی برای رفع این مشکلات اقدام شود.

https://hoorkhabar.ir/36126کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.