وجود ۱۵۰ میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از وجود ۱۵۰ میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بندر خبر داد.

عادل دریس در آئین تجلیل از دریانوردان نمونه و فعال در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: در زمان حاضر در بخش‌های مختلف به خصوص ساختاری ۱۵۰ میلیارد تومان متقاضی سرمایه‌گذاری در ۶۵ هکتار اراضی پشتیبانی این بندر وجود دارد.

وی افزود: خرمشهر جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد و دریانوردان بزرگ و زیادی در دوران دفاع مقدس و در عرصه دریانوردی در این منطقه جان خود را نثار کردند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به شناسایی ۴۰۰ گلوله عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی در بخش اراضی پشتیبانی این بندر تصریح کرد: بخش زیادی از این گلوله‌ها با هماهنگی نیروهای مرتبط تاکنون منهدم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۴ شناور مغروقه باقی مانده از جنگ تحمیلی در آبراهه کارون و اروند شناورسازی شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ شناور در کارون، ۲۴ شناور در اروندرود توسط اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و ۸۰ شناور دیگر نیز توسط بخش خصوصی شناورسازی شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: کار شناورسازی این مغروقه‌ها تماما با رعایت مسائل زیست محیطی و ایمنی انجام شده است.

دریس با بیان اینکه بندر خرمشهر یک بندر عمومی است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که در ۶ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود منطقه آزاد اروند افزود: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ خودرو با رشد ۶۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل وارد این بندر شده است.

https://hoorkhabar.ir/340292کپی شد!
110
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • همشهری سلام ببخشید یک سوال داشتم میخواستم ببینم دربند غربی قسمتی از 65 هکتاری اراضی پشتبانی بندر قرار دارد ؟؟؟ با تشکر
منتشر شده۱