بازرسی از داخل بندها با قوت ادامه دارد/ بررسی طرح ملاقات زندانیان با وب کم

رئیس سازمان زندانها گفت: بازرسی از داخل بندهای زندان با قوت ادامه دارد و باید مستمر باشد.

علی اصغر جهانگیر در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز در جمع خبرنگاران گفت: در آئین نامه سازمان زندانها اختیاراتی برای حمایت و کمک به زندانیان و خانواده آنها در نظر گرفته شده است. بنیاد تعاون و حرفه آموزی سازمان زندانها به زندانیان در طول مدت محکومیتشان آموزش های لازم را می دهد تا در این مدت به حرفه آموزی بپردازند. انجمن هایی مانند انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز وظیفه حمایت از خانواده زندانیان را برعهده دارد.

وی افزود: در گذشته زندانی و خانواده اش در یک راستا دیده می شدند این دیدگاه باعث می شد خانواده زندانیان از جامعه دور شوند. برگزاری این گونه جلسات و فرهنگسازی در جامعه باعث می شود خانواده زندانیان با آسیب کمتری روبرو شوند.

خبرنگاری در خصوص تماس غیر حضوری زندانیان با خانواده هایشان از طریق وب کم پرسید که رئیس سازمان زندانها در پاسخ گفت: این موضوع در دست بررسی است و به زودی درباره کیفیت اجرای آن اطلاع رسانی می شود.

جهانگیر در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص انتقال زندانیان به زندانهای نزدیک محل سکونتشان گفت: انتقال زندانیان به محل سکونت خانواده شان در صورتی که امکانش باشد انجام می شود.

رئیس سازمان زندانها در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص بازرسی از بندهای زندان نیز گفت: بازرسی وظیفه سازمانی سازمان زندانهاست و سازمان زندانها اختیار و مسئولیت دارد که داخل زندان و بندها را مورد بازرسی قرار دهد تا داخل زندان محیطی امن برای همه باشد. گروهی قصد دارند محیط زندان را برای خود امن و برای دیگران ناامن کنند که با این افراد در بازرسی ها برخورد می شود.

وی تاکید کرد: بازرسی از داخل زندان با قوت ادامه پیدا می کندو باید مستمر باشد.

https://hoorkhabar.ir/33794کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.