«بوستان مطالعه» شهرستان آغاجاری راه‌اندازی شد

«بوستان مطالعه» شهرستان آغاجاری همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان افتتاح و راه‌اندازی شد.

بوستان مطالعه شهرستان آغاجاری، صبح امروز، همزمان با هفته دولت با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان، امام جمعه شهرستان آغاجاری، فرماندار شهرستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری در این مراسم عنوان کرد: فضای اطراف کتابخانه عمومی شهید مدنی شهرستان آغاجاری با مشارکت شهرداری این شهرستان تبدیل به مکانی برای استفاده اعضای کتابخانه عمومی با نام «بوستان مطالعه» شده است.

نرگس موقرپور گفت: با همکاری شهرداری آغاجاری فضای سبز این منطقه بهسازی شده و درختکاری، چمن کاری انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین نصب آلاچیق، نیمکت و تابلو بوستان مطالعه توسط شهرداری آغاجاری این مکان را به فضایی مناسب برای استفاده دوستداران مطالعه، تبدیل کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری اضافه کرد: طرح بوستان مطالعه در شهرستان به منظور جذب عموم مردم شهرستان آغاجاری به مطالعه، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی که در نهایت افزایش شاخص سرانه مطالعه را به دنبال دارد توسط اداره کتابخانه‌های عمومی با همکاری و مشارکت شهرداری انجام شده است.

موقرپور افزود: نصب آلاچیق، نیمکت و چمن کاری توسط شهرداری، فضای بی‌روح اطراف کتابخانه را در حال حاضر به محیطی جذاب، دلنشین، زیبا و قابل استفاده برای دوستداران مطالعه تبدیل کرده که بسیار مورد توجه مردم شهرستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری شهرستان آغاجاری یک شهرداری فرهنگی و فرهنگ دوست است که همکاری‌های بسیار خوبی را با کتابخانه‌های عمومی دارد و برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله طرح بوستان مطالعه، برنامه های مناسبتی، برنامه‌های علمی و فرهنگی و… با همکاری این شهرداری و شورای شهر در شهرستان انجام می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: پرداخت به موقع نیم درصد شهرداری‌ها که منبع درآمدی کتابخانه‌های عمومی بوده نیز از دیگر اقدامات بسیار خوب شهرداری آغاجاری است.

موقرپور گفت: با فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم فضاها و شرایط مطلوب و غنی‌سازی مخزن کتابخانه‌ها استقبال از کتابخانه‌های عمومی را می‌توان تقویت کرد و فرهنگ مطالعه مفید را گسترش داد.

وی در پایان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد یکهزار نسخه کتاب اهدایی از سوی خیرین به مخزن کتابخانه شهید مدنی افزوده شده است.

https://hoorkhabar.ir/240576کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.