سپردن طرح توسعه سواحل کارون به تشکیلات دولتی محکوم به شکست است/ استاندار سالی ۳۰۰میلیاردتومان را از کجا بیاورد؟

جمشید سلحشور، عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با اهوازنوین در خصوص لایحه ارسالی از سوی شهرداری جهت طرح توسعه عمران کارون گفت: درباره این لایحه باید صراحتا بگویم که معاونین شهرداری هم در جریان کار نبودند و تحت فشار لایحه ای را به صحن شورا فرستادند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در خصوص طرح توسعه عمرانی سواحل کارون عنوان کرد: با توجه به این که قرار است ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در کارون هزینه شود، لازم است طرح در کمیسیون‌های مختلف شورا مورد بحث قرار گیرد. اگر قرار باشد شهرداری نیمی از این هزینه‌ها را بپردازد، باید در جریان کلیه مطالعات این پروژه قرار گیرد.

سلحشور ضمن اعلام مخالفت با انجام طرح توسط تشکیلات دولتی گفت: هیچ مطالعه‌ای نباید بدون نظر شهرداری و شورا انجام شود مشاور طرح باید بداند که شهرداری نیز کارفرماست نه فقط استانداری ،شهرداری بایدحق تصمیم گیری داشته باشد این همه به خصوصی سازی و ایجاد سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید می شود اکنون دوباره میخواهیم همه کارها را به دست تشکیلات دولتی بسپاریم آنهم تشکیلاتی که کارش این نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز اظهار کرد: چرا ما وظایف خود را فراموش می کنیم هر کس باید در چارچوب وظایف خود عمل کند ساختار استانداری یک ساختار اجرایی نیست.

 سلحشور طرح توسعه عمران را بدون ورود شهرداری به اجرا را محکوم به شکست خواند و افزود:در این طرح در صورتی که شهرداری هیچ نقشی در طراحی و مطالعات نداشته باشد نیمی از هزینه بر گردن شهرداری انداخته شده و این طرح باز محکوم به شکست است .

وی ادامه داد:زمانی این پروژه موفق است که شهرداری متولی این کار شود زیرا چارچوب ساختاری ما برای اجراست ولی استانداری چارچوب اجرایی ندارد و برای هر پروژه نمی تواند یک مدیر پروژه بگذارد و از نظر فنی کارها کنترل نمی شود، مشارکت باید جنبه درستی داشته باشد تا شهرداری و شورا بتوانند در قبال این هزینه‌ها کار را کنترل کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورا تاکید کرد:اگر قرار است درپروژه ای موفق شویم بهتر است از شعاری حرف زدن پرهیز کنیم بطور مثال می گویند این پروژه  ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و استانداری می تواند طرح را سه ساله انجام دهد ،استاندار چگونه می تواند سالی ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار بیاورد ، برای این مبلغ باید ماهی ۲۵ میلیارد تومان صورت وضعیت تولید کند .

وی تصریح کرد: کدام شرکت همچنین توانایی را دارد که این مبالغ را بپردازد ،قطار شهری اهواز با این عظمت سالی ۲۵ میلیاردتومان به سختی هزینه می کند و معلوم هم نیست سرانجام آن به کجا می رسد،بجای صحبت های شعارگونه ، اجازه دهند این طرح در صحن شورا و کمیسیون های مختلف بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا نتیجه یک طرح پخته و موفق باشد.

https://hoorkhabar.ir/237838کپی شد!
72