تشکیل ستاد ویژه نوروزی اورژانس خوزستان

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، ستاد موقت و ویژه تعطیلات نوروزی در مرکز فوریت های پزشکی استان جهت هدایت، اطلاع‌رسانی، مدیریت و نظارت بیشتر بر تمامی امدادهای نوروزی تشکیل می‌شود.

دکتر اسداله موسوی اظهار کرد: به منظور پوشش کامل امدادهای نوروزی در سطح استان، تمامی مرخصی‌های پرسنل از تاریخ ۲۴ اسفند ماه  تا ۲۰ فروردین ماه لغو شده است؛ بنا است در طرح امداد نوروزی از تمام توانمندی و ظرفیت نیروها در جهت ارایه خدمات به مهمانان نوروزی و هم استانی‌ها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: راه‌اندازی و دایر کردن ۲ ایستگاه سلامت در شهرستان‌های اندیمشک (ورودی اندیمشک از سمت اهواز- جنب مزار شهدای گمنام، محور ورودی استان از سمت تهران) و شهرستان ایذه (۱۵ کیلومتری جاده ایذه- دهدز، منطقه سراک جنب پاسگاه ایست بازرسی، محور ورودی استان از سمت اصفهان) از جمله اقدامات اورژانس خوزستان در طرح نوروزی است.

 

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان افزود: این دو ایستگاه دارای امکانات برای ارایه خدمات بهداشتی، درمانگاهی، پوشش بیمارستانی، درمان‌های سرپایی و اعزام به بیمارستان توسط یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است. تبلیغات گسترده این ایستگاه‌ها به صورت بنر، پلاکارد و پرچم نیز انجام شده است. همچنین برای آشنایی بیشتر مسافران نوروزی در این ایستگاه‌ها بروشورهای آموزشی مربوط به ایمنی سفر، مراقبت‌های پیشگیرانه از ابتلا به بیماری‌ها و بعضی کمک‌های اولیه نیز توزیع می‌شود.

 

موسوی گفت: در طرح نوروزی امداد و نجات نیز درمانگاه یادمان شهدای هویزه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان، درمانگاه یادمان فتح‌المبین توسط دانشکده علوم پزشکی دزفول و درمانگاه یادمان اروندکنار توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد: در خصوص حضور فعال تیم‌های نظارت و بازرسی از تمامی مراکز اورژانس، ایستگاه‌های سلامت، اکیپ‌های آمبولانس و مستقر موقت در جاده‌ها و مناطق پرتردد، یادمان های شهدا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. علاوه بر یادمان‌های شهدای هویزه، فتح‌المبین و اروندکنار، ۱۰ یادمان دیگر نیز توسط سایر سازمان‌ها از جمله ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت‌های نفت و ملی حفاری، تامین اجتماعی و … دایر شده‌اند. نظارت و بازرسی تمامی یادمان‌ها بر عهده این مراکز خواهد بود.

 

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان اظهار کرد: همچنین جهت فعالیت ستاد فوریت‌های پزشکی در تمامی ایام تعطیلات و پاسخگویی به مشکلات احتمالی مهمان نوروزی و هم‌استانی‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

 

موسوی بیان کرد: خرید دارو و ملزومات پزشکی و مصرفی و رفاهی برای ایستگاه‌های سلامت یادمان‌های شهدا، اکیپ استقرار موقت نوروزی در جاده‌ها و توزیع بین مراکز تعیین شده از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات نوروزی مراکز فوریت‌های پزشکی است.

 

وی گفت: پیش‌بینی و انبار تجهیزات و ملزومات پزشکی و غیرپزشکی برای پشتیبانی بحران‌های احتمالی از دیگر اقدامات پوشش امدادی سفرهای نوروزی در سطح استان خوزستان است.

 

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش در سفر، بیش از ۱۰۰ هزار جلد پمفلت آموزشی جهت توزیع در تمامی مراکز دایر شده، تهیه شده است. همچنین بیش از ۲ هزار متر بنر به منظور تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مسافران و زائران در مورد نکات آموزشی و بهداشتی، نحوه ارایه خدمات و استقرار پایگاه‌های اورژانس نصب شده است.

https://hoorkhabar.ir/2261کپی شد!
122
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.