پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن خوزستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان پیش‌بینی می‌شود که تاکنون تنها ۱۰ درصد این اعتبارات داده شده است.

محمد خانی‌نوذری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: عمده‌ترین هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه خدمات در روستاها با هدف ماندگاری روستاییان به منظور توسعه اقتصادی روستاها است.

وی افزود: به‌ دنبال ۳۴ سال فعالیت، بنیاد مسکن خدمات متنوعی ارائه داده که به مرور شرایط و زمان این فعالیت‌ها گسترده‌تر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص بازسازی منازل تخریب شده گفت: پس از اجرای طرح هادی در روستاها گام‌های موثری برداشته شد که نشان می‌دهد همکاری و تعاون بین دولت‌ها وجود دارد.

خانی‌نوذری ادامه داد: تامین مسکن محرومین و تامین مجتمع‌های ارزان‌ قیمت، تهیه زمین برای ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد و زوج‌های جوان، نظارت بر پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و روستایی، صدور سند مالکیت و ارائه خدمات فنی مهندسی از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه طرح‌ها مطالعاتی، ساخت مسکن اقشار مختلف، ساخت مسکن شهری و حمایتی و ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت نیز از وظایفی بوده که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

خانی‌نوذری با بیان اینکه عمده فعالیت ما عمران روستایی است که با اهداف مختلفی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین هدف توسعه عمران روستا و تامین عادلانه امکانات است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: با تهیه طرح هادی، چشم‌اندازی ۱۰ ساله طراحی و برنامه‌ریزی و افق مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در روستاها جمعیت داریم، افزود: ۴ هزار و ۵۵ روستا اعم از روستاهای دارای سکنه و آبادی‌ها و روستاهای فعال در استان، یک‌هزار و ۹۶۵ روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار است که در برنامه پنجم توسعه برای خدمات‌دهی هدف‌گذاری شده‌اند.

خانی‌نوذری ادامه داد: از این تعداد روستای استان در یک‌هزار و ۴۵۰ روستا تهیه طرح هادی در حال انجام است که در سال ۹۳ حدود ۳۰۰ روستا در نظر گرفته شده و مابقی در سال ۹۴ انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه سنددار کردن تمام روستاهای استان در برنامه کار قرار دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی در یک‌هزار و ۱۴۶ روستا ورود شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال سال‌های گذشته اجرای طرح هادی تنها در ۲۰۰ روستا اتمام یافته که با توجه به موقعیت کنونی تلاش بر این است که در ۴۰۰ روستای نیمه تمام نیز ورود شود.

خانی‌نوذری با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان بهسازی مسکن روستایی بوده است، عنوان کرد: در سال ۹۳ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پیش‌بینی می‌شود که تاکنون تنها ۱۰ درصد این اعتبارات داده شده است.

این مسئول تاکید کرد: در سال جاری هدف صدور ۳۷ هزار جلد سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مدنظر است که در این صدور اسناد مشکلاتی از قبیل تعیین تکلیف برخی زمین‌های دولتی و وقفی وجود دارد.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته ۱۴۰ هزار سند صادر شد که حدود ۸ هزار آن در سال ۹۲ بوده است.

خانی‌نوذری در خصوص مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی از سال ۱۳۸۴ تاکنون اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ هزار واحد مقاوم سازی شده که سهم استان خوزستان ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار واحد منجر به عقد قرارداد، ۶۰ هزار واحد اجرای فنداسیون و ۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی در خصوص مسکن مهر بیان کرد: سهمیه استان خوزستان ۱۴ هزار واحد بوده که حدود ۳ هزار واحد تفاهم‌نامه سه‌جانبه و بیش از ۱۰ هزار واحد خودمالکین بوده است.

خانی‌نوذری ادامه داد: از این ۱۰ هزار واحد، خودمالکین تقریبا ۸ هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

وی در پایان گفت: در هفته دولت اجرای طرح هادی در ۳۴ روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.


https://hoorkhabar.ir/222769کپی شد!
152
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.