رییس اورژانس خوزستان تاکید کرد: ضرورت راه اندازی امداد ریلی و آبی در خوزستان

رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی خوزستان از آماده باش کامل نیروهای امدادی در دور دوم سفرهای تابستانی در استان خبر داد.

دکتر شهریار میرخشتی اظهار کرد: سفرهای تابستانی در دو مرحله برنامه ریزی شده اند که دور اول از ۲۱ خردادماه تا ۹ تیرماه انجام شد و دور دوم از ۵ مردادماه آغاز شده تا ۵ مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طرح امداد تابستانه امسال، ارگان هایی مانند هلال احمر، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل و سازمان آتش نشانی، همکاری لازم را با اورژانس دارند. با توجه به آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی، تعامل خوبی بین ارگان ها برقرار شد و بیشترین همکاری با پلیس راه در حال انجام است. جهت ساماندهی و ارایه خمات مطلوب در طرح امداد تابستانه، سه جلسه هماهنگی تشکیل شده و با توجه به اینکه تردد در استان بیشتر خروجی هستند، در جاده های بین شهری به همه نیروها آماده باش کامل اعلام شده است.

رییس اورژانس خوزستان گفت: به نیروهای امدادی اورژانس اعلام شد که در کنار جاده های مواصلاتی و همچنین در شب ها با آلارم های روشن مستقر شدند چون احتمال وقوع تصادفات در زمان شب بالاست. وجود آلارمهای روشن در شب موجب می شد راننده ای که با سرعت غیرمجاز در حال رانندگی است سرعت خود را کاهش دهد.

میرخشتی افزود: در حال حاضر ۱۳۴ پایگاه فعال در سطح استان وجود دارد که آماده ارایه خدمات در جاده های بین شهری است. این خدمات از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دانشگاه بهبهان و دانشگاه دزفول ارایه می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان، دانشگاه جندی شاپور اهواز حداقل به ۲۵ پایگاه، آبادان ۶ پایگاه، دزفول ۹ پایگاه و بهبهان به یک پایگاه دیگر نیاز دارد.

رییس اورژانس خوزستان گفت: استان خوزستان از نظر جغرافیایی شرایط خاصی دارد و لازم است امداد هوایی، امداد ریلی و امداد آبی در آن فعال شود ولی متاسفانه تاکنون اقدامی در فعال سازی این خدمات انجام نشده است. البته این هفته به همت دانشگاه جندی شاپور اهواز و همکاری پایگاه هوانیروز، اورژانس هوایی با اختصاص یک فروند بالگرد در استان راه اندازی شد.

میرخشتی اظهار داشت: با توجه به اینکه خطوط ریلی در استان بسیار فعال است و مرزهای آبی گسترده ای نیز وجود دارد، لازم است امداد ریلی و آبی با قدرت در استان خوزستان راه اندازی شود.

https://hoorkhabar.ir/194319کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.