پررنگ‌تر شدن نقش روحانیت در نظام آموزشی کشور/ تحول در آموزش کشور یک شبه محقق نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: نقش روحانیت در مدارس کشور پررنگ تر می شود.

علی اصغر فانی در حاشیه نخستین دوره ملی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نقش روحانیت در مدارس تقویت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پر رنگ شدن نقش کارشناسان دینی و روحانیت در مدارس کشور به خبرنگار مهر گفت: اهمیت و تاثیر حضور کارشناسان دینی در مدارس کشور برکسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش نیز بر این مهم اذعان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت اجتناب ناپذیر بهره گیری از آموزه های قرآن و عترت در نظام آموزشی کشور، افزود: در همین راستا موافقت نامه ای با حوزه های علمیه کشور بسته شد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این تفاهم نامه با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری منعقد شد تا از حضور علما و کارشناسان دینی در آموزش و پرورش کشور بهره گرفته شود.

 فانی ابراز امیدورای کرد تا از در سال تحصیلی جدید از پتانسیل کارشناسان مذهبی کشور و روحانیت در تربیت فرزندان کشور استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش کشور نیاز به تحول دارد؛ افزود: این تحول در سیستم آموزشی کشور یک شبه اتفاق نمی افتد و زمان بر است.

وی تاکید کرد: سازمان بزرگ آموزش و پرورش بیش از یک میلیون همکار فرهنگی دارد و البته نیازمند بهسازی و بروز رسانی هستیم.

https://hoorkhabar.ir/179785کپی شد!
115