نایب‌رییس فدراسیون: شکوفایی استعدادهای هاکی در خوزستان نیاز به برنامه‌ریزی دارد

نایب‌رییس فدراسیون هاکی گفت: در خوزستان استعداد هاکی وجود دارد ولی برای شکوفا کردن آن باید وقت گذاشت و برنامه‌ریزی کرد.

مجتبی حسینی اظهار کرد: هاکی در خوزستان قدمت زیادی دارد و پیش از تاسیس فدراسیون در سال ۵۱، مسابقات هاکی به واسطه حضور انگلیسی‌ها در این استان برگزار شده است ولی متاسفانه این روند ادامه پیدا نکرد و آن‌طور که باید و شاید به این ورزش در استان توجه نشد تا این‌که هیات خوزستان تشکیل شد و در بخش مدارس، اقداماتی صورت گرفت و در مسابقات دسته ۲ نیز مقام‌هایی کسب کردند ولی به علت مسایل مالی و کمبود بودجه برای تهیه وسایل هاکی و نیز نبود مکان، متاسفانه این سیر صعودی ادامه پیدا نکرد. امیدوارم با حضور رییس جدید در راس این هیات و با کمک اداره‌کل و فدراسیون، این ورزش در سطح استان گسترش پیدا کند.

 

وی درخصوص پتانسیل استان در این رشته ورزشی گفت: در خوزستان پتانسیل‌های خوبی وجود دارد و نفراتی که در مسابقه دیده‌ایم، با غیرت، خوب و با دوندگی بالا بازی کرده‌اند. استعداد وجود دارد ولی برای شکوفا شدن آن به برنامه‌ریزی نیاز است و برای آن باید وقت گذاشت. باید کمیته‌های تخصصی تشکیل شود و در زمینه استعدادیابی نیز باید برنامه‌ها متنوع باشند تا کودکان خسته نشوند و وقتی افراد به این رشته جذب شدند، دیگر آن را رها نخواهند کرد.

 

نایب‌رییس فدراسیون هاکی درمورد امکانات خوزستان و برنامه فدراسیون برای کمک به آن گفت: امکانات مالی و تجهیزات را در سطح فدراسیون در اختیار هیات‌ها می‌گذاریم، زیرا این هیات‌ها هستند که بازوی توانمند فدراسیون هستند. ما نیز به این مساله توجه داریم و امیدواریم از نظر مالی و تجهیزات به گونه‌ای باشد که بتوانیم به استان‌ها و به خصوص خوزستان کمک کنیم تا مشکلات حل شود.

 

وی درباره برنامه‌های آینده این فدراسیون اظهار کرد: برنامه داریم که در رده‌های مختلف نوجوانان و جوانان کار کنیم تا در سطح آسیا و جهان حرف برای گفتن داشته باشیم. چنان‌که پیش از این چهار دوره قهرمانی آسیا را کسب کردیم و در مسابقات چمنی غرب‌آسیا نیز اخیرا مقام نخست را به دست آورده‌ایم.

 

https://hoorkhabar.ir/1461کپی شد!
103