استاندار خوزستان تاکید کرد: لزوم تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد برای دفاع از حقوق شهروندان

استاندار خوزستان بر لزوم تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد برای دفاع از حقوق شهروندان در سراسر استان تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در مراسم سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل که شامگاه گذشته در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موارد مهمی که برای رعایت حقوق شهروندی نیاز داریم، وجود مشاور حقوقی است. با این دیدگاه در چارچوب قانون، مردم با برخوردهای سلیقه‌ای هیچ مسئولی مواجه نخواهند شد.

 

وی ادامه داد: به فراخور این موضوع، باید سازمان‌های مردم‌نهاد برای دفاع از حقوق شهروندان در تمام زمینه‌ها در کلیه شهرستان‌های استان تشکیل دهیم.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: در بسیاری از شهرستان‌های استان مشکلاتی وجود دارد که این سازمان‌ها می‌توانند به آسانی آن را حل کنند و قضایا دیگر به مراجع قانونی کشیده نشود.

 

مقتدایی تصریح کرد: به طور مثال در بحث انتقال آب کارون اگر واکنش سازمان‌های مردم‌نهاد نبود، خیلی از مسئولان پای مذاکره در مورد این موضوع نمی‌آمدند.

 

وی اظهار کرد: اعتقاد دارم که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند بسیاری از مسایل و مشکلات اجتماعی را سر و سامان دهند، بنابراین از وکلای استان انتظار دارم تا در کنار حرفه خود، یک کار عام‌المنفعه در جهت تشکیل این سازمان‌ها انجام دهند.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: بسیاری از شهروندان، قدرت و توانایی مالی ندارند تا برای حل مشکلات به وکیل مراجعه کنند. سازمان‌های مردم‌نهاد با متخصصانی که در راس خود قرار می‌دهند، قطعا می‌توانند اثربخشی زیادی در حل مشکلات مردم داشته باشند.

 

مقتدایی یادآور شد: در حال حاضر سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری مانند انجمن‌های حفاظت از محیط زیست و موسسه‌های خیریه حمایت از کودکان سرطانی و ایتام در سراسر استان مشاهده می‌شود ولی برای حمایت از حقوق شهروندی هیچ‌گونه انجمن یا موسسه‌ای تشکیل نشده است.

 

وی بیان کرد: از جامعه فرهیخته وکلا می‌خواهیم که در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد، به فراخور جمعیت شهرستان‌ها و جمعیت آسیب‌پذیر آنان، برای پیشگیری از وقوع نابسامانی‌های اجتماعی همکاری کنند.

 

استاندار خوزستان در پاسخ به وکلای استان که مشکلات خود را در این مراسم مطرح کردند، گفت: وکلا نباید با تمنا و استیفا، حقوق خود را بخواهند.

https://hoorkhabar.ir/1015کپی شد!
98