راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در خوزستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خبر داد.

سید رحمان موسوی اظهار کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت به منظور تمرکز بر فرآیند پیشگیری از سرقت و تحلیل محتوایی برخی از سرقت‌های مهم در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این قرارگاه با تحلیل محتوایی برخی از سرقت‌های مهم، پایش اطلاعاتی و برآورد علمی از عوامل تاثیرگذار در پدیده سرقت، در شناسایی سارقان و مبارزه با پدیده شوم سرقت تاثیر بسیاری دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت با هدف رصد و پایش اطلاعاتی همه عوامل مؤثر در ظهور و بروز پدیده سرقت در خوزستان و تمرکز بر فرایند پیشگیری و مهار آن در این استان راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت نهادها و سازمان‌ها، این قرارگاه فعالیت خود را دو بخش اقدامات سلبی و تشدید برخوردهای قانونی با عاملان سرقت، دستگیری سارقان حرفه‌ای و کنترل مجرمان آغاز کرده و در بخش دیگر نیز به صورت ایجابی و با اقدامات فرهنگی و آموزش‌های همگانی، عملیات‌های فرهنگی و فراگیر عمومی را دنبال می‌کند.

موسوی، تحلیل محتوایی و برآورد عالمانه از بسترهای تاثیرگذار بر جرم سرقت در استان را از اهداف این قرارگاه دانست و افزود: اصلاح برخی فرآیند‌های قدیمی و کم بازده در پیشگیری از سرقت، تشدید همکاری و تعامل پلیس و دستگاه قضایی در مهار سرقت و تسریع در پیگیری تخصصی پرونده‌های مردم از جمله وظایف اصلی این قرارگاه است.

https://hoorkhabar.ir/89236کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.