بهشتی: خوزستان نبض ایران است؛ وقتی نبض خوزستان خوب بزند یعنی ایران هم حالش خوب است.

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت:  طبیعت خوزستان به رفتار حکیمانه جواب می دهد

 

سید محمد بهشتی در شورای اداری استان که ۲۸ خردادماه)در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: ما بعضی مواقع یادمان می رود که سرزمین ما کجاست و در چه سرزمینی زندگی می کنیم. بعضی کارهایی که انجام می دهیم، مغایر طبع این سرزمین است و وقتی مغایر باشد، قطعا منجر به واکنش از سوی سرزمین خواهیم بود.

مشاور ارشد رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان این که یکی از مشکلات ما در حوزه میراث فرهنگی این است که باید بدانیم میراث فرهنگی چیست و چه نسبتی با سایر چیزها دارد، ادامه داد: اگر بخواهیم نسبت بین میراث و چیزهای دیگر را پیدا کنیم باید توجه کنیم که میراث چه نسبتی به مفهوم توسعه دارد.

وی افزود: ما امروزه در هیچ جای کشور نمی دانیم که در کجا زندگی می کنیم؛ خبرهایی از بحران آب، خاک و غیره در کشورمان می شنویم و همه منابع زیستی ما به آستانه فروپاشی رسیده اند و این موضوع به دلیل رفتار ما در ۶۰ و ۷۰ سال اخیر بوده است.

بهشتی تصریح کرد: ما باید خوزستان را بشناسیم؛ طبیعت خوزستان به رفتار حکیمانه جواب می دهد؛ اگر رفتار حکیمانه نداشته باشیم این طبیعت ما را زمین می زند و اگر خوزستان زمین بخورد کل ایران زمین می خورد.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: هر زمان خوزستان آباد باشد یعنی ایران آباد است و هر زمانی خوزستان خراب باشد یعنی ایران خراب است.

 

آیت الله سیدعلی شفیعی : باید ماه رمضان در ادارات مشهود و محسوس باشد

آیت الله سیدعلی شفیعی در شواری اداری استان خوزستان که امروز(۲۸ خردادماه) در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: ماه رمضان دارای برکت، رحمت و مغفرت است. برکت آن در جلسات افطار و مهمانی ها و رحمت آن در جلسات تفسیر قرآن و شب های احیا و دعا است و یقینا با توجه به برکت و رحمت در این ماه، مغفرت نیز می آید.

وی تصریح کرد: سال به سال استقبال جوانان از مجالس احیاء، تقوا و برنامه های مذهبی و جلسات سخنرانی بیشتر و بهتر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کسی تصور نکند که احیاء شعائر مذهبی فقط کار روحانیون ، سازمان تبلیغات یا مثلا بخش عقیدتی سپاه است و توجه به این مسایل بر همه لازم و ضروری است.

آیت الله شفیعی بیان کرد: مدیران کل سعی کنند وجود و حضور ماه رمضان را در اداره خودشان جا بیاندازند تا هر کس وارد اداره می شود ماه رمضان را ببیند.

وی گفت: سفره گسترده ماه رمضان یک فرصت بسیار مقدس و خوبی است؛ ماه رمضان بهترین ماه سال است و این ماه همه چیزش بهتر از اوقات دیگر است.

وی تصریح کرد: باید ماه رمضان در ادارات مشهود و محسوس باشد تا خداوند از ما راضی باشد و بیند که ما شکر نعمت هایش را به جا می آوریم.

 

استاندار خوزستان خبر داد: ارزیابی عملکرد ادارات در زمینه خرید از تولیدات داخلی استان

دکتر عبدالحسن مقتدایی در شورای اداری استان که امروز(۲۸ خردادماه) در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این مطلب و این که نتیجه این موضوع ارزیابی می شود، اظهار کرد: باید برای حل مشکلات سرمایه در گردش بعضی از صنایع استان، با همکاری مسوولان استان تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از مباحث مورد توجه ما، بحث ایجاد سازمان های مردم نهاد بوده است؛ در چند ماه اخیر حدود ۸۷ سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شد که تعداد کل این سازمان ها در استان به ۱۹۰ سازمان رسیده است.

مقتدایی عنوان کرد: این سازمان ها نورافکن هایی هستند که می توانند جنبه های تاریک استان را روشن کنندباید تعداد این سازمان ها حداقل در استان به۳۰۰ سازمان برسد.  تلاش ما این است که در کنار دیگر فعالیت ها به نهاد سازی اهمیت دهیم و این سازمان ها و مجموعه ها رسمیت پیدا کنند.

استاندار در ادامه گفت: قرار است با همکاری دیگر ارگان ها در هفته دفاع مقدس از تمام فرمانداران، شهرداران و بخشداران ۸ سال دفاع مقدس در خوزستان تجلیل کنیم.

 

گزارش تصویری جلسه شورای اداری استان خوزستان

 

https://hoorkhabar.ir/85412کپی شد!
183
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.