فرهنگسرای نجوم «شهروند» فرصتی برای علاقمندان به دنیای آسمان ها

فرهنگسرای نجوم به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری جهت بهره مندی کلیه شهروندان و علاقمندان به نجوم و احجام فلکی به زودی در پارک شهروند افتتاح می گردد.

 امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در این خصوص گفت: گسترش فعالیتهای فرهنگی یکی از شاخصه های اصلی رشد و توسعه در جامعه به حساب می آید . فعالیتهای فرهنگی در تمامی لایه های اجتماعی نفوذ کرده و تاثیرگزار است .از همین رو با توجه به اهمیت این موضوع شهرداری اهواز بودجه های قابل توجهی به حوزه فرهنگی اختصاص داده است تا از این راه خدمتی در خور و شایسته مردم فهیم و شهروندان با فرهنگ اهواز داشته باشیم.

آهن جان در ادامه گفت:با نگاه ویژه سید خلف موسوی شهردار اهواز، از بودجه شهرداری در سال ۱۳۹۳ حدود ۴۵ میلیارد تومان به فعالیتهای فرهنگی اختصاص داده شده که از این مبلغ۳۰ میلیارد تومان در زمینه عمرانی هزینه خواهد شد وطبق برنامه ریزی های انجام شده از این مبلغ ۷فرهنگسرا و ۴۲ زمین ورزشی در نقاط مختلف شهر اهواز احداث خواهد شد. همچنین در پارکها و بوستانها نیز نمازخانه هایی احداث می شود.

وی در ادامه گفت:باتاکید شهرداردرخصوص مقوله فرهنگ ، از بودجه سال ۱۳۹۳ ، ۱۵ میلیارد تومان نیز بودجه جاری در نظر گرفته شده که در زمینه آموزش شهروندی ، کاهش هزینه های شهرداری و برگزاری برنامه های فرهنگی با هدف آشتی و نزدیکی شهروندان با شهرداری صرف خواهد شد.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در ادامه به ساخت فرهنگسرای مجهز و پیشرفته نجوم اشاره کرد و گفت:این فرهنگسرا که به تجهیزات تخصصی مرتبط با علم نجوم مجهز است در پارک شهروند احداث و آماده بهره برداری است. در این فرهنگسرای علمی و تخصصی که به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی احداث شده است ، تجهیزاتی از جمله ۱۰ عدد تلسکوپ ، ۴ عدد دوربین چشمی ، گنبد آسمان نما ، گردونه آسمان ، یک دوربین عکاسی نجومی ، ترازوی فضایی ، ساعت آفتابی دو متری و… موجود می باشد که می تواند برای علاقمندان به نجوم ودنیای آسمان ها مفید بوده و زمینه ای برای پرکردن مفید اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گردد.

آهن جان در ادامه گفت: با توجه به برگزاری طرح شهردارخانواده ، شهردار مدرسه و شهریاران جوان در مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان از این فرهنگسرا می توان در جهت آموزش علمی و تخصصی به نوجوانان بهره مفید برد.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در پایان ضمن تشکر از شهرداری منطقه ۳ به دلیل همکاری در احداث و راه اندازی این فرهنگسرا گفت: این فرهنگسرا که با داشتن تجهیزات پیشرفته جزو دومین رصدخانه ها و مراکز نجوم کشور محسوب می شود بزودی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

https://hoorkhabar.ir/80677کپی شد!
239
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.