مگس میاز همچنان در منطقه کرخه جولان می‌کند

معاون طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۰ تله مگس در منطقه نصب شده است که تعداد زیادی مگس در آن به تله افتاده‌اند اما مگس میاز همچنان در منطقه کرخه جولان می‌کند.

عادل مولا اظهار کرد: با وجود فرارسیدن فصل شیوع مگس میاز، تا کنون اتفاق خاصی از این مگس در منطقه حفاظت شده کرخه مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: محدوده گوزن‌های موجود در منطقه کرخه را برای آمایش بیشتر و دقیق‌تر کاهش دادیم که این محدوده از ۲۰۰ هکتار به ۷۰ هکتار رسیده است.

معاون طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: استخرهای ضدعفونی و تله‌های زنده‌گیری حشرات در منطقه تعبیه شده است که بحث کنترل بیشتر مگس‌ها و حشرات موذی اجرا شود.

وی با بیان اینکه حمله مگس میاز به منطقه کرخه به گونه‌ای نیست که زمانی از منطقه خارج شود، گفت: ریشه‌کنی این حشره از منطقه قابل اجرا نیست ولی ممکن است در شرایط جوی مختلف تعداد مگس‌ها کاهش یابد.

مولا تصریح کرد: در ماه آینده بحث کنترل کنه نیز در منطقه اجرا می‌شود که با استفاده از کارشناسان مجرب این اقدام اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ تله مگس در منطقه نصب شده است که تعداد زیادی مگس در آن به تله افتاده‌اند، ادامه داد: البته راه‌های دیگری نیز برای کنترل مگس‌ها وجود دارد ولی سم‌زدایی منطقه به دلیل اینکه ممکن است بر حیوانات اهلی منطقه تاثیر بگذارد قابل اجرا نیست.

معاون طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان یادآور شد: سرشماری گوزن‌های زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده کرخه تا کنون انجام نشده است و معمولا شهریورماه پس از زایمان همه گوزن‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش قرنطینه منطقه پنج راس گوزن نگهداری می‌شود که یکی از گوزن‌ها زایمان کرده و دیگری به زودی زایمان خواهد کرد ولی آمار دقیقی از کل گوزن‌های منطقه هنوز در دست نیست.

مولا در پایان بیان کرد: فصل شیوع مگس میاز در منطقه کرخه از اواخر خرداد تا اوایل شهریورماه است که در سال جاری تعداد این مگس‌ها هنوز به میزان زیادی نرسیده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/80647کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.