بیشترین برنامه‌ریزی دشمن بر روی مسئله امنیت است

معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: امروز مهم‌ترين برتري راهبردي ما در کشور مسئله امنيت بوده و به اين دليل بيشترين برنامه‌ريزي دشمن بر روي مسئله امنيت است چون نقش و تاثير آن را مي‌دانند.

هورخبر –  سردار حمیدرضا اشراق معاون هماهنگ کننده فراجا در جلسه کمیسیون پشتیبانی فراجا ویژه فرماندهی انتظامی استان خوزستان ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مسئله امنیت یکی از مؤلفه‌های مهم در سنجش کارآمدی یک نظام و حکومت است و گاه فلسفه تشکیل حکومت را تامین امنیت می‌دانند.

این مقام مسئول افزود: در فرهنگ اسلامی و روایات ما فلسفه تشکیل حکومت اسلامی را چند موضوع می‌دانند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برقراری امنیت است پس امنیت از جایگاه خیلی والایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده فراجا ادامه داد: اگرچه در فلسفه تشکیل حکومت اسلامی رفاه و سلامت آمده است ولی اگر امنیت نباشد هردوی آن‌ها موضوعیت ندارند پس امنیت خیلی حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه برای ارزیابی کارآمدی یک نظام اولین و مهم‌ترین مولفه امنیت است، عنوان داشت: امروزه مهم‌ترین برتری راهبردی ما در کشور مسئله امنیت است و به این دلیل بیشترین اتکا و برنامه‌ریزی دشمن بر روی مسئله امنیت است چون نقش، تاثیر و اهمیت آن را می‌دانند.

سردار اشراق بیان داشت: خوزستان از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین استان‌های کشور از لحاظ راهبردی، اجتماعی، اقتصادی و .. می‌باشد پس امنیت در این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان به دو دلیل اساسی مستحق امنیت و آرامش هستند، اذعان داشت: دلیل اول آن مردم خوزستان همانند همه کشور شایستگی برخورداری از امنیت، آرامش و آسایش را دارند و دومین دلیل آن به لحاظ رنج و تالمی که در طول ۸ سال دفاع مقدس مردم این استان متحمل شدند.

معاون هماهنگ کننده فراجا اظهار داشت: باید از مجموعه فرماندهی انتظامی خوزستان تشکر کرد که با تلاش و کوشش جهادی تاکنون توانستند امنیت قابل قبولی را در سطح استان برقرار کنند.

این مقام مسئول افزود: لازمه ارتقاء و استمرار این امنیت ۳ کلید واژه مهم حضور، آمادگی و هوشیاری است که به عنوان راهبرد و رویکرد سال ۱۴۰۳ تعیین شدند.

سردار اشراق با تاکید بر اینکه باید موضوع اشراف اطلاعاتی را اولویت اول کار قرار دهیم، ادامه داد: اشراف اطلاعاتی ۳ عامل حضور، آمادگی و هوشیاری را همانند نخ تسبیح به هم وصل می‌کند و بدون اشراف اطلاعاتی نمی‌توانیم ادعا کنیم که یک حضور با آمادگی و هوشیارانه داریم.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انضباط در سازمان پرداخت و گفت: اصولاً قوام نیروهای مسلح در همه جا به انضباط آن است چرا که اگر انضباط نباشد یقین بدانید که اقتدار هم نیست، ماموریت به درستی انجام نمی‌شود، از انسجام هم هیچ خبری نیست و هم‌افزایی وجود ندارد، پس برای سازمان انضباط نه یک انتخاب بلکه ضرورت است.

معاون هماهنگ کننده فراجا تصریح کرد: انضباط پذیری و انضباط جویی برای هر فرد در سازمان یک ضرورت و یک اقدام لازم و حتمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

سردار اشراق در بخش دیگری نیز به مسئله مهم صیانت اشاره کرد و گفت: صیانت وظیفه تک تک آحاد فرماندهان و مسئولان در سلسله مراتب از بالاترین تا پایین‌ترین رده است چرا که هر فرد در سازمان صرف نظر از پایور و یا وظیفه در دست ما امانت است و ما باید این امانت را حفظ کنیم.

https://hoorkhabar.ir/716005کپی شد!
3970