بازدید وزیر نفت از طرح‌های توسعه نفت در غرب کارون

وزیر نفت در سفر با هیت دولت به خوزستان، ظهر امروز(18 اسفند) از طرح‌های توسعه نفت در غرب کارون دیدن کرد.

هورخبر –  محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در این بازدید اظهار داشت: تمام میادین مشترک غرب کارون تولیدی و نیز طرح توسعه تکمیلی دارند و چشم انداز تولید در غرب کارون روزانه یک میلیون بشکه است.

این مقام مسئول افزود: ما منتظر غربی ها، نمانده ایم. بسیاری از شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین مشترک مساله تحریم را مطرح می‌کردند، اما امروز متخصصان ایرانی کار را در دست گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب قرارداد‌های جدید که در آینده نزدیک امضا می‌شود قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در غرب کارون به ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد، ادامه داد: در حال حاضر توسعه و سرمایه گذاری تمام میادین مشترک غرب کارون در استان خوزستان در اختیار پیمانکاران ایرانی است و ما توسعه را شرطی نکردیم و منتظر خارجی‌ها نماندیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اظهارداشت: در حال حاضر تولید از میادین غرب کارون حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز است. سهم تولید میادین مشترک سه برابر میادین مستقل است.

خجسته مهر با بیان اینکه ملت ایران در خصوص انعقاد قرارداد‌های نفتی و گازی مشترک منتظر خبر‌های خوبی باشند، گفت: تمام طرح‌های شرکت ملی نفت منطبق با رشد و جهش تولید نفت و گاز بوده است و نتیجه آن منجر به رشد اقتصادی در کشور شده است.

وی تاکید کرد: امروز ۵۰ درصد رشد اقتصادی کشور مربوط به تولید نفت و گاز و صادرات و تامین خوراک پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور است.

https://hoorkhabar.ir/715837کپی شد!
5984