رونمایی از جدیدترین سامانه «شبیه‌ ساز بالگرد» ارتش

با حضور فرمانده نیروی دریایی و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از سامانه شبیه ساز بالگرد AB-212 در پایگاه دریایی ارتش بوشهر رونمایی شد.

هورخبر –   دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح شبیه ساز بالگرد ارتش در بوشهر در پایگاه دریایی ارتش اظهار داشت: امروز در پایگاه دریایی ارتش بوشهر شبیه ساز بالگرد برای استفاده در حوزه هوانوردی افتتاح شد، موضوع تربیت، آموزش و ارتقا مهارت همه کارکنانی که در این تخصص فعالیت می‌کنند حائز اهمیت است، بویژه آموزش هوایی که بایستی از حداکثر ایمنی برخوردار باشد؛ پیش از این آموزش‌های عملی با بالگردها انجام می‌شد که ریسک و هزینه زیادی داشت تا بالگرد پرواز کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۱۳۸۸ طرح مطالعاتی ساخت شبیه ساز بالگرد آغاز شده است، گفت: به طور مثال شبیه ساز ناوبری در دانشگاه حضرت امام(ره) در نوشهر یکی از بهترین شبیه سازهایی است که در آنجا پیاده شده که عزیزان برای ناوبری، جداشدن و پهلوگرفتن در اسکله ها و دریانوردی در دریا در شرایط مختلف آب و هوایی تمرین می‌کنند.

وی افزود: شبیه ساز زیردریایی در همان سال‌ها به همت صنایع وزارت دفاع ساخته شد و امروز به صورت کلاس غریق سبک و متوسط و سنگین ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

دریادار سیاری گفت: امروز کامل ترین شبیه ساز هوانوردی بالگردها آماده و در مکانی افتتاح شده که نیروی دریایی، هوایی، پدافند و همه کسانی که با بالگرد کار دارند، بتوانند از این شبیه ساز استفاده کنند و تمام مراحل آموزش عملی را در این شبیه ساز انجام دهند؛ سپس به روی بالگرد ثابتی که اینجا مستقر است آموزش دیده و بعد به راحتی در بالگردها پرواز کنند.

وی گفت: قبلا در هوانیروز شبیه ساز خارجی قدیمی داشتیم که ۴۷ سال از عمر آنها گذشته و جوابگوی نیازمندی فناوری امروز نبوده است اما این شبیه ساز بالگرد تولید داخل و صددرصد ایرانی، جوابگوی همه مسائل و مشکلات روز بوده و با فناوری روز ساخته شده است؛ دیگر برای تعمیر و نگهداری و استفاده از بالگردهای شبیه ساز نیاز به بیرون نداریم و همه در صنایع وزارت دفاع و با تخصص خود کارکنان نیروی دریایی اجرایی شده و می تواند به مردم هم خدمات بدهد.

https://hoorkhabar.ir/715418کپی شد!
4312