تشییع و خاکسپاری با شکوه پیکر شهید غواص گمنام در پتروشیمی امیرکبیر

همزمان با سالروز رحلت جانگداز حضرت ام‌البنین‌(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، آیین معنوی تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دفاع مقدس، با حضور بیش از دو هزار نفر از مردم شریف بندر ماهشهر، خانواده‌های شهدا، مسئولین لشکری و کشوری و پرسنل تلاشگر صنعت نفت کشور، در شرکت پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.

هورخبر – از ماه گذشته و با تشکیل ستاد هماهنگی و استقبال از شهید گمنام، مراسمات مختلفی در شهرستان های بندر ماهشهر، بندر امام خمینی برگزار شد و پیکر پاک این شهید پس از تشییع و برگزاری مراسم وداع در چند کارخانه پتروشیمی، چندین مدرسه و مسجد منطقه، فضای بندر ماهشهر را عطرآگین کرد.

روز گذشته نیز پیکر نورانی این شهید عالیقدر، در آیینی با شکوه، بر روی ناوشکن نیروهای مسلح تشییع و با اسکورت قایق‌های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از مجاهدت و سلحشوری شهدای غواص هشت سال دفاع مقدس تجلیل به‌ عمل آمد.

در ابتدای این مراسم سعید صادقی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر ضمن تشکر از حضور گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) گفت: شهدا، نماد رشادت و ایثار برای میهن عزیزمان هستند و این مراسم می تواند نقطه عطفی برای همبستگی و همدلی جهادگران عرصه پتروشیمی و صنعت نفت کشور باشد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان نقش پررنگ و تاثیرپذیری صنعت کشور از همجواری با شهدای عالیقدر افزود: خاکسپاری شهدای گلگون کفن نظام جمهوری اسلامی ایران در فضاهای صنعتی کشور باعث توسل پرسنل و مدیران به این چراغ‌های هدایت می شود و با ایجاد اتحاد در میان صنعتگران و فعالین اقتصادی، زمینه ساز پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی خواهد شد و در این راستا، پتروشیمی امیرکبیر مفتخر است تا میزبان یکی از شهدای پرافتخار جنگ تحمیلی در این مجتمع باشد.

در ادامه، سردار مرادحاجتی رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان سخنران این مراسم، ضمن اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از کرامت و منزلت شهدا سخن گفته و از شرکت پتروشیمی امیرکبیر برای تدارک برنامه تشییع و احداث یادمان در خور نام شهید، قدردانی کردند.

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام، پس از تشییع و وداع در یادمان شهید گمنام ساخته شده در شرکت پتروشیمی امیرکبیر آرام گرفت و زینت‌بخش این مجموعه شد.

https://hoorkhabar.ir/715241کپی شد!
3984
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.