گرانی ۱۶۰ درصدی گوسفند زنده!

گزارش جدید مرکز آمار از قیمت برخی محصولات غذایی و کشاورزی در تابستان ۱۴۰۲، حاکی از رشد ۱۶۰ درصدی قیمت گوسفند زنده طی یک سال گذشته دارد.

هورخبر –  مرکز آمار ایران در گزارش جدیدی از متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در تابستان ۱۴۰۲ اعلام کرد: در بخش غلات، در فصل تابستان سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت گندم ۱۴۳۷۰۸ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢۵,٧ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت جو ٩٨٧۴۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

در بخش حبوبات، در فصل تابستان سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت نخود با ٩,٢ درصد افزایش به ٣٨١٨١۵ ریال، همچنین متوسط قیمت عدس با ٣.۵ درصد کاهش به ۴۴۹۳۵۰ ریال رسیده است.

در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت هندوانه ۳۹۳۰۰ ریال و متوسط قیمت خربزه ۷۴.۸۱ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل ۶۴,۴ و ۱۰۲.۹ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت خیار ١٧٧٨٣٨ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

قیمت سبزیجات

در بخش سبزیجات، در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت سیب زمینی ۹۵۸۰۶ ریال و متوسط قیمت گوجه فرنگی ۴٣۶۵۶ ریال بوده است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶,٧ و ١٣.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط قیمت پیاز با ٢۶.۶ درصد افزایش نسبت به تابستان سال قبل، به ۶۵۶٢٩ ریال رسیده است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در تابستان ۱۴۰۲، متوسط قیمت یونجه ۶٩٩٢۶ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢۵,٩ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت کاه ١۶۶۴١ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣۴ درصد کاهش داشته است.

https://hoorkhabar.ir/714999کپی شد!
3857
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.