تامین ۱۵ درصد ارز کشور از سوی صنعت فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: علیرغم وجود تحریم های ظالمانه و مشکل ارزآوری، صنعت فولاد توانسته به عنوان تنها ارزآور کشور، حدود 15 درصد ارز کشور را تامین کند.

هورخبر –  علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان امروز پنجشنبه شانزدهم آذر در آغاز اولین رویداد رسانه‌ای جام رسانه امید در تالار اجتماعات مجتمع سردار شهید قاسم سلیمانی ملی حفاری اهواز با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مد)در خصوص جهاد تبیین، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید فرمودند که “جهاد تبیین را جدی بگیرید” امروز رسانه ها در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند و می‌توانند در امید آفرینی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی موثری داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از ۱۰ شرکت برتر دنیا و تنها شرکت در خاورمیانه در حوزه تولید ورق های عریض و با کیفیت است، اظهار کرد:این شرکت توانسته در هشت ماه ابتدایی سال جاری عملکرد درخشانی داشته باشد و رکورد های مختلفی را به ثبت برساند.

وی افزود: در شرکت فولاد اکسین علی رغم محدودیت‌های مصرف انرژی، رکورد تولید ورق شکسته شد به گونه‌ای که میزان تولید محصولات در هشت ماه ابتدایی امسال به ۵۰۰ هزار و ۸۲۴ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ هزار و ۳۷۳ تن رشد داشته است، به عبارت دیگر کل تناژ تولیدات در شرکت فولاد اکسین خوزستان تا آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به آبان سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که بیشترین تولید محصولات شرکت مربوط به ورق هایی با ارزش افزوده بالا و ورق های API است که بخش عمده ای از تولیدات این شرکت را تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین ادامه داد: همزمان با افزایش میزان تولید، درآمد شرکت در هشت ماه ابتدایی سال به ۱۰۴ هزار میلیارد ریال رسید که با توجه به درآمد ۶۳ هزار میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۵ درصدی را تجربه کرد. با تلاش کارکنان و تغییر رویکرد در فروش و توسعه سبد محصولات، میزان سود دهی در هشت ماه اول امسال به ۳۷ هزار میلیارد ریال رسید، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.

وی تلاش جهادگران شرکت فولاد اکسین را دلیل ایستادگی در برابر تحریم ها عنوان کرد و گفت: مجموعه جهادگر فولاد اکسین با افتخار در برابر تحریم ها قد علم کرد و استوار تر از همیشه در مسیر شعار سال حرکت کردیم که نتیجه آن، ثبت حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال سود کل شرکت در سال ۱۴۰۱ بود. این در حالی است که سود شرکت در هشت ماه ابتدایی امسال سه هزار میلیارد ریال بیشتر از کل سود سال قبل بوده و هنوز چهار ماه تا پایان سال باقی مانده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش سود خالص ۹۶ درصدی این شرکت، و با بیان این که این افزایش سود، در نوع خود یک رکورد بی نظیر است، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش درآمد و سوددهی شرکت، میزان آماده به کاری ۹۵ درصدی کارخانه بود که باید بر اساس شرکت سازنده (دانیلی) ۷۹ درصد باشد یعنی میزان آماده به کاری شرکت ۱۶ درصد بالاتر از میانگین تعیین شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱ درصد بود، چهار درصد افزایش یافته است

محمدی اضافه کرد: در کنار موضوعات مطرح شده، تامین به موقع مواد اولیه و اسلبها از دیگر دلایل این درآمدزایی و سودآوری بوده است.

وی گفت: در کنار رکوردشکنی در تولید سود دهی و درآمد، برنامه های توسعه ای شرکت فولاد اکسین خوزستان با برنامه ریزی دقیق و نظم خاصی در حال انجام است به طوری که امسال از نظر تعداد، تنوع، حجم و وسعت پروژه ها، پرکارترین سال شرکت فولاد اکسین خوزستان از زمان تاسیس تاکنون خواهد بود.

محمدی در ادامه با تاکید بر این که رکوردشکنی در تولید سوددهی و درآمد در حالی صورت گرفته که اگر پروژه فولادسازی راه اندازی شود میزان درآمد و سوددهی شرکت به طور قابل توجهی افزایش می یابد، گفت: رکوردهای بعدی شرکت فولاد اکسین خوزستان در صادرات اتفاق افتاد تا جایی که امسال با رشد بی سابقه و ۴۵ درصدی صادرات برای اولین بار در تاریخ تاسیس، این شرکت به عنوان صادر کننده برتر ملی انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، این افتخار آفرینی ها را مرهون برکت حاصل از انجام مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در همین راستا اقداماتی چون تامین و تحویل ۲ هزار تن ورق فولادی برای ساخت پل عنافچه، توزیع ۲ هزار بسته آموزشی در مناطق محروم، توزیع ۴ هزار بسته معیشتی ویژه مناطق محروم، ارائه خدمات درمانی و توزیع داروی رایگان در مناطق کم برخوردار قلعه چنان و منبع آب، مشارکت در درمان دختر خردسال فاطمه عساکره و استخدام پدر وی، توزیع روزانه چندین تانکر آب شرب در روستاهای شهرستان باوی، مشارکت و اعزام ماشین آلات برای جمع آوری آبهای سطحی در بارندگی های اخیر، و خدمات شبانه روزی در پایانه مرزی شلمچه و … توسط این شرکت انجام شد.

این مقام مسئول صنعت فولاد در پایان به تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر شرکت فولاد اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های مجموعه مدیریتی این شرکت، تبدیل وضعیت ایثارگران بود که بر همین اساس بیش از ۱۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند، بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان برگ زرینی در صنعت فولاد ایران و جهان است و به خوبی می تواند در صنعت فولاد جهان به عنوان یک شرکت منحصر به فرد، توان و افتخارات خود را به نمایش بگذارد.

https://hoorkhabar.ir/714995کپی شد!
4010
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.