لزوم مشارکت جدی کارخانه‌های خوزستان در طرح توزیع شیر مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی استان گفت: کارخانه‌های تولید شیر استان باید به صورت جدی در این طرح مشارکت جدی داشته باشند.

هورخبر –  مسعود حمیدی‌نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و آغاز طرح توزیع شیر رایگان در محل دبستان رهنما اهواز با بیان اینکه با حمایت رییس جمهور مشکلی در تامین هزینه خرید شیر وجود ندارد اظهار داشت: از کارخانه‌های تولید شیر استان درخواست می‌شود همکاری و مشارکت بیشتری در تامین شیر مورد نیاز این طرح داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تامین شیر عمده ترین مشکل در اجرای این طرح است افزود: در صورت نیاز به منظور تداوم اجرای این طرح، شیر مورد نیاز از استان‌های دیگر تامین خواهد شد.

حمیدی‌نژاد با توجه به اینکه جامعه هدف این طرح ۵۷۰ هزار دانش آموز مدارس مناطق کمتر برخوردار است اظهار کرد: توزیع شیر تا پایان سال تحصیلی به صورت هفتگی انجام می‌شود.

خوزستان جزء ۱۱ استان پایلوت در اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس مناطق کمتر برخودار است.

لزوم اجرای طرح روز بدون کیف و کتاب در مدارس خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: متاسفانه سال‌ها آموزش در مدارس تنها بر پایه حفظ کردن مطالب و تئوری بوده اما امروزه آموزش و پرورش به دنبال ترغیب دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی است. اجرای طرح روز بدون کیف و کتاب به منظور تقویت فعالیت‌های پژوهشی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است. درصدد اجرا و تداوم برگزاری این طرح در مدارس استان و ترغیب دانش‌آموزان به انجام اقدامات خلاقانه و اندیشه ورز هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان انجام فعالیت‌های پژوهشی را راهی برای حل مشکلات آموزش و پرورش و استعدادیابی علمی دانش‌آموزان عنوان کرد.

در ادامه این آیین حجت اله دهدشتی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شعار امسال هفته پژوهش” پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم” نامگذاری شده است.

این مقام مسئول افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش به دانش‌آموز باید از حوزه تئوری محور به سمت انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی حرکت کند.

https://hoorkhabar.ir/714941کپی شد!
3872