ساختن پالایشگاه های پتروشیمی می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در واقع پتروشیمی‌ها می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند. ضمن اینکه اشتغال فراوان و تأمین محصولات مورد نیاز داخلی را نیز به همراه دارد.

هورخبر – فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افتتاح پتروشیمی هنگام، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های ملی در کشور با سرمایه داخلی هم نقدینگی را به مسیر تقویت تولید ناخالص داخلی هدایت می‌کند و هم اینکه علاوه بر اشتغال‌زایی، فضایی فراهم می‌کند که نظام تأمین مالی با پرهیز از ورود به حوزه‌های غیرمولد، پروژه‌های تولیدی را در سطح وسیع‌ تری تأمین مالی کند.

وی افزود: در واقع پتروشیمی‌ها می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند. ضمن اینکه اشتغال فراوان و تأمین محصولات مورد نیاز داخلی را نیز به همراه دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی یکی از منابع اصلی تأمین مالی و ارزآوری محسوب می‌شوند. ذخایر نفت و گاز فرصت توسعه این صنایع را فراهم می‌آورد. لذا می‌توان با تأمین خوراک، ضمن ایجاد اشتغال، ارزآوری هم کرد.

حسنوند تصریح کرد: توسعه شرکت‌های پتروشیمی باید با نگاه به آینده صورت بگیرد. اگرچه در حوزه تولید و مصرف گاز ناترازی وجود دارد اما با کاهش مصرف و واردات جبران شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی البته در تأمین خوراک پتروشیمی‌ها مشکلاتی وجود دارد. لذا در بودجه ۱۴۰۱ به موضوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین خوراک توجه شده که به معنای تقویت زیرساخت‌ها در استان‌های گاز خیز مانند خوزستان، بوشهر، فارس و خراسان است تا بتوان خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها را تأمین کرد.

https://hoorkhabar.ir/714916کپی شد!
3351
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.