نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان:

بارندگی ۳۵۰۰ هکتار از مزارع اهواز را به زیر آب برد/ پیش بینی تلفات صد در صدی برخی مزارع

این مقام مسئول عنوان کرد: بیش از 3500 هکتار از مزارع گندم شهرستان اهواز در منطقه الهایی بر اثر بارندگی های هفته قبل به زیر آب رفته است و با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق، چندین روز است که بیش از 40 سانت آب روی مزارع باقی مانده است لذا بنظر می رسد با تلفات صد در صدی این مزارع روبرو شویم.

هورخبر – سید فاضل شرفی با بیان اینکه این خسارتِ سنگین برای کشاورزانی که متضرر شده اند به هیچ وجه قابل جبران نیست گفت: به نمایندگی از جامعه کشاورزان از مسئولین استدعا دارم به داد کشاورزان متضرر رسیده و فکری برای جبران فوری خسارت آنها بنماید تا این کشاورزان بتوانند در صورت خشک شدن اراضی، دوباره این اراضی را به زیر کشت ببرند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزان اقدام به تامین دلیل قضایی برای اقامه دعوی بر علیه سازمان آب و برق نموده اند، افزود: پیشنهاد می کنم آقایان صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، شرف الدین شیرازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری و همچنین فرمانداری و جهاد کشاورزی اهواز با تشکیل ستادی نسبت به بررسی خسارت و تهیه راهکاری جهت پرداخت خسارات کشاورزان آنهم خارج از روال قضایی اقدام نمایند.

شرفی عنوان کرد: طی کردن مراحل قضایی، هم برای کشاورزان، هم برای دستگاه قضایی و هم برای سازمان آب و برق زحمات و تبعات بسیاری دارد و بهتر است این مشکل از مسیر همکاری و با انجام کار کارشناسی صورت گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: انجمن صنفی کشاورزان خوزستان آمادگی دارد در صورتی که مسئولین بخواهند از این مسیر اقدام نمایند همکاری های لازم را در این مورد مبذول دارد.

https://hoorkhabar.ir/714873کپی شد!
4111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.