بسته خبری اقتصادی اول؛

مردم دیگر به بورس اعتماد ندارند/ قبل از گرفتن وام، ببینید در کدام دهک هستید/ خانه‌هایی که ممنوع المعامله می‌شوند/ خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد

خبرهای اقتصادی به مردم اطلاعات لازم را می‌دهند تا تصمیمات مالی هوشمندانه‌ تری بگیرند و درک بهتری از رویدادها و تغییرات اقتصادی داشته باشند.

هورخبر – خبرهای اقتصادی برای مردم بسیار اساسی و مهم هستند. اطلاعات درباره وضعیت اقتصادی، نرخ تورم، بازار کار و دیگر عوامل مشابه، به مردم کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری در مورد امور مالی، سرمایه‌گذاری و مصرف درست بگیرند. مردم را در جریان رویدادها و تغییرات اقتصادی قرار می‌دهند. این اطلاعات به آنها امکان می‌دهد تا از شرایط اقتصادی جاری و آینده آگاه شوند و برنامه‌ریزی مناسبی برای زندگی خود انجام دهند. همچنین، اقتصاد مقوله ای است که به سرعت تغییر می‌کند و خبرهای اقتصادی به مردم امکان می‌دهد تا با رویدادها و تحولات اقتصادی همراه باشند و از فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به آنها استفاده کنند. لذا در تلاشیم گاهاَ برخی خبرهای اقتصادی را بدون در نظر داشتن قالب های خبری، مختصر و مفید روزانه در اختیار خوانندگان این رسانه قرار دهیم.

مردم دیگر به بورس اعتماد ندارند

اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از دلایلی که مردم ترغیب می‌شوند پول و سرمایه‌های معمولاً خُرد خود را در اختیار افرادِ غیر یا برخی شرکت‌ها قرار دهند، آن است که در کشور بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌های خُرد مردم با بازدهی مطلوب و اعتمادزا وجود ندارد؛ چند سال پیش در مقطعی، تبلیغاتی برای جذب سرمایه‌های مردم در بورس صورت گرفت، اما بازدهی مطلوبی از بورس در آن مقطع رخ نداد و زیان‌هایی متوجه عده کثیری از سرمایه‌گذاران شد؛ لذا ضرورت دارد بخش‌های مربوطه نسبت به ایجاد بستری مناسب و معتمد برای جذب سرمایه‌های خُرد مردم، اهتمام داشته باشند.

روشن شدن نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها

براساس نامه‌ مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در ۵ ماه نخست سال ۷ هزار تومان و شهریورماه ۵۶۰۰ تومان محاسبه می‌شود. در این نامه هنوز قیمت خوراک مهرماه و ماه‌های پس از آن اعلام نشده است.

قبل از گرفتن وام، ببینید در کدام دهک هستید

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه در مدل جدید اعتبارسنجی از هوش مصنوعی استفاده کردیم، گفت: سجل محکومیت‌های مالی، بحثهای مالیاتی، جرایم رانندگی و دهک بندی یارانه‌ها نیز به موضوعات قبلی در حوزه اعتبارسنجی اضافه خواهد شد. بانکداری هوشمند خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد که مطابق نیازهایشان باشد و جلوی تقلبات و پولشویی و… را بگیرد. هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در نظام بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با عملیاتی شدن مدل جدید اعتبارسنجی به‌ سمتی می‌رویم که در تسهیلات خرد شاهد روان شدن فرآیندها خواهیم بود؛ اعتبارسنجی به پرداخت تسهیلات خرد کمک زیادی می‌کند؛ به بانک‌ها تأکید کردیم تسهیلات خرد را به‌ سمت کاملاً الکترونیکی ببرند. الآن در برخی بانک‌ها این تسهیلات با کارمزد خیلی پایین به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود. در مدل جدید پوشش اعتبارسنجی از ۳۰ به ۱۰۰ درصد و در دقت به ۸۸ درصد خواهد رسید.

خانه‌هایی که ممنوع المعامله می‌شوند

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‏‌های مستقیم، فقط اطلاعاتی که از طریق سامانه ملی املاک و اسکان کشور در اختیار سازمان قرار می گیرد، ملاک عمل برای مطالبه واحدهای مسکونی خالی است و با عدم پرداخت مالیات قطعی توسط مالکان، خانه‌های خالی ممنوع المعامله می‌شوند.

افزایش مصرف گاز شروع شد

سرپرست مرکز راهبری گاز کشور گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی در استان‌های شمالی از دیشب تاکنون مصرف گاز افزایشی بوده و مصرف گاز کل کشور به ۷۵۶ میلیون متر مکعب در روز رسیده است. وی افزود: از این میزان مصرف، ۳۹۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی تجاری و صنایع غیر عمده و بیش از ۲۹ درصد در بخش نیروگاهی و مابقی در بخش صنایع عمده شامل پتروشیمی‌ها، صنایع فولادی و صنعت سیمان مصرف شده است.

خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد

مازیار بیگلو عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. قطعه‌ای نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. وی اضافه کرد: ۵۴۴ میلیون دلار خودروسازان داخلی ما ثبت سفارش برای خرید قطعه دارند. سوال این است چرا این خریدها انجام می‌شود؟ پولی که به ما نمی‌دهند و باعث می‌شود قطعه ساز خط تولید را متوقف کند به چین می‌دهند و با همین بهانه توقف خط تولید از چین قطعه می‌خرند. آن هم قطعه‌ای که در داخل تولید می‌شود. یا اینکه میگویند قطعه ساز داخلی گران فروشی می‌کند پس چرا به نهادهای نظارتی معرفی نمی‌کنند؟ برای شرکت‌های زیرمجموعه خود با چینی‌ها قرارداد همکاری مشترک برای تولید قطعه منعقد کرده‌اند. قطعه‌ای که در بیش از دو دهه است در داخل تولید می‌شود.

عضو انجمن قطعه سازان قطعه چینی با کمترین سطح کنترل وارد خطوط تولید شرکت‌های ایرانی می‌شود، افزود: در هیچ برهه‌ای در حوزه خودرو و قطعه تا این اندازه علنی به سمت چین نرفته بودیم. نهادهای نظارتی و وزارت صمت خود را به خواب زده‌اند و پولی که باید به جیب کارگر و صنعت ایران برود به جیب چینی‌ها می‌رود. تا این اندازه اهتمام برای زمین زدن یک صنعت با ۷۰۰ هزار حقوق‌بگیر عجیب است. بیگلو تصریح کرد: در شرایط فعلی خودروساز زیان ده، قطعه ساز و مصرف‌کننده ناراضی و فقط شرکت‌های چینی راضی هستند.

خبر مهم برای بازنشستگان صنعت نفت

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: مجلس و دولت در کارگروه مشترکی که برای هماهنگی و تصمیم‌گیری در خصوص همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین تشکیل شده، تصمیم به ادغام دو صندوق بازنشستگی گرفتند.

مدیرعامل و اعضای جدید هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران معرفی شدند

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت بانک صادرات ایران (سهامی عام) برای انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت‌مدیره روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور دارندگان اکثریت سهام شرکت و با حضور نمایندگان قانونی، برگزار و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در مجمع، مهدی اقبالی‌راد به ترکیب اعضای هیأت‌ مدیره بانک پیوست. در این مجمع همچنین محمد وطن‌ پور و کیومرث جهانبانی به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت‌مدیره انتخاب و معرفی شدند.

همچنین در جلسه هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران در روز جاری به ترتیب؛
۱_محسن سیفی کفشگری به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره،
۲_قربان اسکندری به عنوان رئیس هیأت‌مدیره،
۳_محمدرضا حسین‌زاده به عنوان نائب‌رئیس هیأت‌مدیره،
۴_یاسر مرادی به عنوان عضو اجرایی هیأت‌مدیره و
۵_مهدی اقبالی‌راد به عنوان عضو غیر اجرائی هیأت‌مدیره معرفی شدند.

https://hoorkhabar.ir/714693کپی شد!
3414
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.