رئیس شورای اسلامی شهر اهواز:

مشورتی با اعضای شورا در خصوص تغییرات شهرداری صورت نپذیرفته/ ما قسم خورده‌ایم که حال اهواز را خوب کنیم

پورموسوی با اشاره به تغییرات چند روز گذشته شهرداری اهواز گفت: در خصوص اسامی نفرات، پیش از تغییرات با بنده و حتی شاید با اعضای شورا مشورتی انجام نگرفته است.

هورخبر –سید محمدعلی پورموسوی پیش از ظهر دیروز دوشنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه صحن شورای کلان‌شهر اهواز، اظهار کرد: همه ۱۳ عضو شورا که بنده هم جز آنها هستم نباید مسائل درون شورا را بیرون مطرح کنند و اول از همه این را به خودم می‌گویم. ما ۲ سال دیگر با هم کار داریم و به نظر بنده اختلاف بین اعضای شورا اولین صدمه‌اش اول به قسمی است که خورده‌ایم چون ما قسم نخورده‌ایم که حال یکدیگر را بگیریم بلکه قسم خورده‌ایم که حال اهواز را خوب کنیم.

رئیس شورای کلان‌شهر اهواز عنوان کرد: گاهی منطق، استدلال، حرف صحیح و سنجیده گفتن را فراموش نکنیم بلکه باید سعی کنیم که در عصبانیت هم سنجیده گویی را از دست ندهیم؛ ما نماینده مردم اهواز هستیم در جلسات نکاتی مطرح می‌شود که در هفته آینده می‌تواند زمان پاسخگویی برای اعضا باشد؛ لذا آن زمان هم با گزیده گویی، سنجیده گویی و با همه امکاناتی که ما برای پاسخ مستدل به یک موضوع داریم، سخن گفته شود و این پاسخگویی هیچ اشکالی ندارد.

وی اضافه کرد: بنده خواهش می‌کنم که این تقابل بین اعضای شورا دیگر اتفاق نیفتد هرچند که من هم یک عضو هستم و مسئولیت اداره جلسه با بنده است.

رئیس شورای کلان‌شهر اهواز با بیان اینکه چند موضوع مطرح شده است، تصریح کرد: بنده ۲ هفته گذشته صحبتی در خصوص پنجره واحد داشته‌ام که امروز «حمید دغاغله» نظراتی در خصوص این موضوع مطرح کردند. در خصوص پنجره واحد حرفم را گفته‌ام که اگر خوب است، پس مدیریت ما اشکال دارد که نتوانستیم از آن استفاده کنیم و اگر سامانه مشکل دارد فکری برای آن بکنیم و نگفته‌ام که سامانه خریده‌ایم و یا چرا خریده‌ایم.

پورموسوی گفت: برخی از اصحاب فضای مجازی به زارع زاده از اعضای شورا تاخته‌اند که اگر واقعی بود، حرفی ندارم و این در حالی است که در جلساتی که اینجا برگزار کرده‌ایم در خصوص پنجره واحد هم جلسه برگزار شده و این‌ها در دوره هیأت رئیسه قبلی اتفاق افتاده است. من هیچگاه ندیده‌ام که زارع زاده از سامانه پنجره واحد به همین شکلی که اکنون وجود دارد، دفاع کند.

وی افزود: همچنین به معاونت شهرسازی هم تاخته بودند. نامه‌های ایشان که از سال ۱۴۰۱ تا هشتم آبان ماه سال جاری چندین نامه زده‌اند و مخالفت خود را با پنجره واحد اعلام کردند، وجود دارد؛ لذا این‌ها ربطی به صحبت‌های بنده ندارد و این را نمی‌گویم بابت اینکه حرف من درست است بلکه اگر چیزی می‌گویم بابت تذکراتی است که لازم است به برخی از افراد شهرداری عنوان شود.

رئیس شورای کلان‌شهر اهواز اظهار کرد: اما اینجا از شخصیت یکی از پرسنل شهرداری دفاع می‌کنم، وی نه تنها در جلساتی که در خصوص پنجره واحد برگزار شد دفاعی از این سامانه نداشته بلکه به استناد ده‌ها نامه گفته است که این اشکال دارد و در نامه آخر خود به تاریخ ۸ آبان ماه سال جاری نیز گفته است این را متوقف کنید.

وی با اشاره به تغییرات ۱۳ گانه‌ای که اخیراً در شهرداری اتفاق افتاده است، تصریح کرد: برخی اشخاص صبحت هایی داشته‌اند، در مورد خودم و به عنوان نماینده شورا می‌گویم که در خصوص اسامی نفرات، پیش از تغییرات با بنده و حتی شاید با اعضای شورا مشورتی انجام نگرفته و تا زمانی که معرفی نشدند هیچ اطلاعی از این اسامی نداشته‌ام. از طرفی ما کاری به تغییرات درون سازمانی نداریم بلکه مسائل ما در خصوص شهر، مشکلات شهر و موضوعات دیگر است.

رئیس شورای کلان‌شهر اهواز عنوان کرد: موضوعی در خصوص مناطق محروم و آسیب پذیر که مناطق مشخصی هستند و ما نشانی آنها را داریم در جلسات گذشته گفته‌ام و امروز هم بازگو می‌کنم. اکنون ایام بارندگی است و همه می‌دانید جایی که آسفالت ندارد یا مشکل ارتباطی دارد با اولین بارندگی دچار مشکلات جدی خواهد شد.

پورموسوی ادامه داد: به نظر بنده این بخش از موضوعات باید در اولویت قرار بگیرد و اگر جایی می‌گوئیم که ترک تشریفات انجام نشود، این مورد از جاهایی است که اگر لازم باشد ترک تشریفات باید انجام شود تا شرایط این مناطق به سرعت بهسازی و بهتر شود؛ البته نمی‌گویم رضایتمندی کلی ایجاد خواهد شد بلکه شرایط آنها بهتر می‌شود تا این زمستان را مثل همه ما با وضعیت بهتری پشت سر بگذارند.

وی با اعلام تذکر در خصوص جا به جایی معاونت‌های شهرداری اهواز گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به من اعلام شده این تغییر و تبادل‌ها هزینه‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کند که این موارد را باید شهرداری و شخص شهردار با دقت بیشتری اجازه دهد و اگر هم اجازه داد باید ملاحظات خاص خودشان را برای خاصه خرجی‌هایی که ممکن است اتفاق بیفتد در نظر بگیرند.

رئیس شورای کلان‌شهر اهواز اظهار کرد: واقعیت این است که مشکل اساسی شهر اهواز، منابع است و حتی اگر عددهای بسیاری کوچکی از این منابع خرج وسایلی بشود که می‌توانیم آنها را با هزینه‌های کمتر انجام دهیم؛ بنابراین جای دقت و ملاحظات بیشتری دارد.

https://hoorkhabar.ir/714689کپی شد!
2961
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.