استاندار خوزستان:

وضعیت حمل و نقل در اهواز بحرانی است

این مقام مسئول گفت: متاسفانه شهر اهواز در حوزه حمل و نقل نسبت به دیگر نقاط کشور دچار عقب ماندگی شده که در این راستا باید اقدامات موثری انجام داد.

هورخبر –  علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان اظهار داشت: انتظار داریم که با همراهی بانک‌ها و سازمان تاکسیرانی، به نوسازی ناوگان کمک‌ شود و رانندگان جدیدی به خطوط اضافه شوند.

وی با اشاره به ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی افزود: همه شهرداران و فرمانداران وظیفه دارند که نسبت به ساماندهی مسافربران شخصی برنامه ریزی و نظارت های لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند در حمل و نقل عمومی گفت: بسیاری از استان‌ها خواهان یک منطقه آزاد هستند تا کارها به سرعت انجام شود اما متاسفانه در خوزستان همه از دولت انتظار دارند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به شرایط موجود استان، تلاش می‌کنیم که حمل و نقل عمومی در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

حسینی محراب با بیان اینکه همه اقدامات شهرداری باید بر مبنای معماری اسلامی و دینی باشد گفت: اگر محلات گرد مسجد شکل گیرند قطعا بازار و دیگر ساخت و سازها به شیوه اسلامی خواهد بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای ممانعت از گسترش وسعت شهر اهواز باید از کارهای غیرمجاز و غیرقانونی جلوگیری شود همچنین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در سال‌های آینده از لحاظ ارائه خدمات شهری، آموزشی و بهداشتی با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه به پروژه قطار شهری اهواز اشاره کرد و افزود: متاسفانه عملیات اجرایی این پروژه بسیار طولانی شد لذا باید با استفاده از روش‌های مختلف، منابع مالی آن تامین و کارها مجددا از سر گرفته شود.

حسینی محراب گفت: متروی اهواز جوابگوی نیاز همه شهر نیست اما با راه‌اندازی خطوط آن، می توان قدری از مشکلات حمل و نقل این شهر را برطرف کرد.

 

https://hoorkhabar.ir/714634کپی شد!
2913