برطرف شدن معوقات مالیاتی حق آلایندگی شهرستان‌های استان خوزستان با ورود دستگاه قضا

نماینده مردم مسجدسلیمان: از دستگاه قضایی درخواست داریم مابه التفاوت تاخیر در پرداخت حق آلایندگی ها را نیز پیگیری کند.

هورخبر – رئیس کل دادگستری استان خوزستان ۸ مهرماه سال جاری از توقیف ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات مربوط به حق آلایندگی استان خبر داد.

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس، با بیان اینکه ما از طریق مطالبات معوقه حق آلایندگی حدود ۲۸ همت طلبکار بودیم گفت: تا پیش از این مصاحبه و با ورود دستگاه قضایی حدود ۹ همت از مبلغ طلب در ۲ قسط پرداخت شده است.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضای به موضوع توزیع معوقات مالیاتی مربوط به حق آلایندگی در شهرستان‌های استان خوزستان گفت: از ریاست دادگستری استان خوزستان سپاسگزار هستیم که به عنوان ذیرمجموعه‌ای از دستگاه قضا در جایگاه حقوق عامه مطالبه‌گری کرده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با بیان اینکه روندی که امروز در بحث واگذری این مبلغ قابل توجه طی می‌شود قطره‌چکانی است افزود: ما حدود ۱۹ همت طلبکار هستیم که اگر این مبلغ در برنامه زمان‌بندی شده‌ای تحویل شود دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برنامه‌ریزی داشته باشند که در طول سال چه مقدار می‌توانند به مسائل زیرساختی رسیدگی کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های دستگاه قضا در توزیع معوقات مالیاتی مربوط به حق آلایندگی در شهرستان‌های استان خوزستان گفت: البته این مطالبه عقب‌افتاده متعلق به سال‌های ۹۲ تا ۹۵ است و در دولت گذشته نیز ادامه داشت، اما به دلیل عدم همراهی دولت این مبلغ پرداخت نشد و جا دارد از آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم نیز در این باره تشکر کنم.

ورناصری با بیان اینکه این پولی که امروز در اختیار دستگاه اجرایی ما قرار گرفته همان مبلغی است که در سال ۹۲ باید پرداخت می‌شد افزود: مابه التفاوت زیان انباشتی که اتفاق افتاد با توجه به نوسانات قیمت پرداخت شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: ما ضمن اینکه مطالبه داریم اصل این پول دریافت شود از دستگاه قضایی درخواست داریم مابه التفاوت تاخیر در پرداخت را نیز مطالبه کند حالا که هم دستگاه اجرایی و ملزم به پرداخت شدند به فکر این قسمت کار هم باشند، زیرا هنوز کسی به این بخش ورود نکرده است.

https://hoorkhabar.ir/714215کپی شد!
4950
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.