تعیین تکلیف بیش از ۲۵ هزار پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر استان خوزستان

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از رسیدگی ۲۵ هزار و ۳۷ پرونده در محاکم تجدید نظر استان در راستای اجرای سیاست کاهش اطاله دادسری خبر داد.

هورخبر –  علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان به‌ عنوان رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان با حضور در شعبه و شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده‌های وقتی شعبه با مشارکت مستشار شعبه اول، به تعدادی از این پرونده‌ها رسیدگی کرد.

علی دهقانی با بیان اینکه انتظار، توقع و خواسته بحق مردم این است که پرونده‌ای که وارد دستگاه قضایی می‌شود، در زمان مناسب و متعارف رسیدگی شود، گفت: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی و سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، پذیرفته نیست که رسیدگی به دعاوی مردم بیش از حد متعارف زمان‌بر شود.

وی گفت: همه مدیران قضایی با برنامه‌ریزی و تعیین زمان به شکلی که در کار مدیریتی واگذار شده به آنان خللی ایجاد نشود، با حضور در شعب نسبت به رسیدگی و اتخاذ تصمیمات قضایی و انشای رأی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر اینکه حل اساسی معضل اطاله دادرسی در گروی تلاش جهادی تمامی کارکنان عدلیه اعم از قضات و کارمندان اداری است، تصریح کرد:حضور مدیران و معاونین قضایی در شعب و رسیدگی به پرونده‌ها به‌عنوان قاضی رسیدگی‌کننده، علاوه بر تسریع در فرایند رسیدگی، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی، از حجم کار قضایی در شعب نیز کم کرده و به بازدهی بیشتر نیروی انسانی در محیط کار می‌انجامد.

دهقانی سرعت، دقت در رسیدگی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را مهم‌ترین هدف برای مدیران برشمرد و تصریح کرد:در پنج ماه گذشته از سال جاری، ۲۵ هزار و ۳۷ پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

https://hoorkhabar.ir/713832کپی شد!
4413