قاچاق کالا یکی از بیشترین تخلفات تعزیراتی ثبت شده در خوزستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده پنج ماه اخیر در استان درج نکردن قیمت، گرانفروشی و اقدام به قاچاق کالا بوده است که تلاش شد با سرعت پرونده‌های تخلف رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

هورخبر – مهدی طیبی مدیرکل تعزیرات حکومتی در خصوص آمار تشکیل پرونده تخلف در استان از ابتدای امسال تا کنون اظهار داشت: ۱۲هزار و ۸۳ فقره پرونده تخلف در این مدت به شعب تعزیرات حکومتی استان خوزستان ارسال شده است که رقم کمی نیست.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان یکی از دستگاه‌های مقابله با انجام قاچاق کالا است و بر اساس آمار اعلام شده در چهار سال گذشته بیش از چهار هزار پرونده انجام قاچاق کالا را در استان رسیدگی کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان به دلیل مرزی بودن یکی از مبادی‌های ورود و خروج کالای قاچاق است گفت: از این تعداد پرونده ۱۱ هزار و ۷۳ فقره رسیدگی شد که تعداد ۲ هزار و ۳۵۹ فقره آن مربوط به مرداد ماه بوده است.

طیبی با بیان اینکه در مردادماه تراکم تشکیل پرونده‌های تخلف در تعزیرات بسیار افزایش یافت، اظهار کرد: در مرداد ماه امسال ۲ هزار و ۶۶۰ فقره گزارش از سوی دستگاه‌های ناظر و کاشف به تعزیرات حکومتی استان خوزستان ارسال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی افزود: از این تعداد گزارش ۲ هزار و ۲۷ فقره در حوزه کالا و خدمات، ۵۵۸ فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۷۵ فقره گزارشات بهداشتی ، دارو و درمان بوده است.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان ۲۱ شعبه رسیدگی در استان دارد که ایجاد شعبه تعزیرات در شهرهایی که از مبادی‌های ورودی و خروجی استان هستند و قاچاق کالا از این مناطق بیشتر انجام می‌شود در برنامه کاری این اداره کل است.

طبق اعلام رییس کل دادگستری خوزستان ، ۱۴۶ کالای قاچاق کشف شده به ارزش ریالی ۱۱۰ میلیارد ریال پس از انجام مراحل قانونی، از طریق مزایده و مذاکره، به فرش رسیده است.

طبق اعلام دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان، قاچاق سوخت در استان حجم بالایی دارد و در فروردین ماه امسال تا ۳۸ درصد رشد داشته است.

https://hoorkhabar.ir/713761کپی شد!
منبع
3925