مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

میانگین صدور جواز تاسیس توسط سازمان صمت، دو روز است

این مقام مسئول گفت: مشکلاتی در صدور مجوزهای حوزه تجارت وجود داشت که خوشبختانه حل شد و در حال حاضر تمام مجوزهای این سازمان از درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

هورخبر –  حمیدرضا فلاح مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه مجوزهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل شمول فرایندهای سرمایه‌گذاری، تاسیس، بهره‌برداری و توسعه فعالیت‌های متعدد صنعتی، معدنی و تجاری، نقش مهمی در شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارد اظهار داشت: سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان از مرداد ماه سال گذشته تاکنون تمام مجوزهایش در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را از طریق درگاه ملی مجوز صادر کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکلاتی در صدور مجوزهای حوزه تجارت وجود داشت که خوشبختانه حل شد و در حال حاضر تمام مجوزهای این سازمان از درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

فلاح به روند صدور مجوزها از درگاه ملی اشاره کرد و گفت: ابتدا متقاضی درخواست خود را در درگاه ملی مجوزها ثبت سپس درخواست متقاضی از طریق سامانه بهین به اداره کل صمت استان ارجاع و حداقل ظرف مدت ۲ روز و حداکث یک هفته مجوز صادر خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه از زمان متصل شدن به درگاه ملی مجوزها میانگین صدور مجوز بسیار کوتاه شده است؛ عنوان کرد: میانگین صدور جواز تاسیس توسط اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان دو روز است.

محمد حسین رحیم زاده معاون طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه صنعت ۲۴۲ مجوز توسط اداره کل صنعت، معدت و تجارت خوزستان صادرشده است؛ افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۹۱ مجوز تمدید و ۱۸۲ اصلاحیه جواز تاسیس انجام شده است.

معاون طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اعلام اینکه تعداد جواز تاسیس ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد ۱۰۸ فقره با اشتغال ۱۱۷۶۷ نفر و سرمایه ۲۲۷۶۷۸ میلیارد ریال می باشد ؛ گفت: برنامه این اداره کل است که تا پایان امسال طرح های مذکور به بهره برداری برسند.

رحیم زاده به تعداد مجوز ها در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: تعداد جواز تاسیس های صادر شده از ابتدای امسال تا کنون۲۴۲ فقره با اشتغال۵۱۳۴ نفر و سرمایه ۱۵۲۳۷۵ میلیارد ریال بوده است.

 

https://hoorkhabar.ir/713624کپی شد!
2185