تشکیل بیش از ۳ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تشکیل ۳ هزار و ۲۲۰ پرونده تخلف صنفی و ارسال به تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

هورخبر –   حمیدرضا فلاح مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به انجام ۳۱ هزار و ۶۸۹ مورد بازرسی از اصناف فعال در خوزستان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه اشاره کرد و اظهار داشت: بازرسی‌ها از دفاتر حمل و نقل مسافربری، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، کبابی‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش و … انجام شد.

این مقام مسئول به تشکیل ۳ هزار و ۲۲۰ پرونده تخلف صنفی از سوی بازرسان این اداره کل در این مدت و ارسال به تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد پرونده، یکهزار و ۹۱۱ فقره مربوط به حوزه کالا و یکهزار و ۳۶۱ فقره مربوط به خدمات بوده است.

فلاح ادامه داد: یکهزار و ۴۰۶ فقره پرونده مربوط به درج نکردن قیمت نرخ‌نامه و یکهزار و ۳۴۰ فقره پرونده مربوط به گرانفروشی بوده است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به دیگر تخلفات صنفی اشاره و اضافه کرد: ارائه ندادن فاکتور، صادر نکردن صورت حساب، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه از دیگر عناوین تخلفات این حوزه‌ها هستند.

بازرسی‌های سازمان صمت منوط به شکایات مردمی با اولویت کالاهای پرمصرف

بهرام جباری، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان بازرسی از حوزه‌های مختلف را منوط به شکایات مردمی همچنین در اولویت بودن کالا‌های پرمصرف اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن سال تحصیلی در خصوص نرخ نامه لباس مدارس ۵ جلسه تخصصی برگزار و نرخنامه صادر شد که قرار است بعد از ابلاغ و شروع فعالیت واحد‌های تولیدی بازرسی‌های لازم در این خصوص انجام و همچنین به شکایات مردم در این حوزه رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در تابستان به دلیل نوسانات برقی وسایل برقی خانگی دچار مشکل می‌شوند، افزود: یک گروه ویژه بازرسی در حوزه فروش و گازگیری وسایل برودتی شروع به فعالیت کرده است.

جباری ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از؛ گرانفروشی، درج نکردن قیمت، احتکار، قاچاق و…از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

https://hoorkhabar.ir/713614کپی شد!
69