همه آن کاری که می‌توانستیم برای تسهیل حرکت زائران اربعین انجام داده ایم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: زائران تهیه گذرنامه خود را به روزهای آخر موکول نکنند و ما بر گذرنامه زیارتی تاکید داریم که ارزان و زود دسترس است.

هورخبر –  سردار “احمدرضا رادان”در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات در خصوص زیرساخت‌هایی که زائران بتوانند با فراغ بیشتری نسبت به سال گذشته عبور کنند افزایش چشمگیری داشته و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به افزایش چندین برابری گیت‌های ورود و خروج از طرف کشور ایران و عراق، افزود: از همکاری دولت عراق، وزارت کشور و پلیس آن کشور تشکر می کنم و تا به الان همه آن چیزهایی که در قالب توافقاتی بوده که بتواند سه ویژگی سفر را برای زائران یعنی آسان، ارزان و ایمن بودن را فراهم کنند تا به امروز متعهدانه انجام داده‌اند.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان داشت: امید این است که ان‌شاء الله سفر امسال نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ زیرساختی و توسعه‌ زیرساخت‌ها بهتر از قبل باشد.

وی در ادامه از کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند خواست تهیه گذرنامه خود را به روزهای آخر موکول نکنند و اضافه کرد: ما بر گذرنامه زیارتی تاکید داریم که ارزان و زود دسترس است.

سردار رادان افزود: گذرنامه‌هایی که از سال ۱۴۰۰ اعتبار آنها تمام شده و دارندگان آن‌ها تمایل دارند در سفر اربعین شرکت کنند با دولت عراق به این توافق رسیدیم که با لیبلی که ما قرار می‌دهیم و از طرف کشور عراق پذیرفته شده و در سفر اربعین به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشند و نیازی به تهیه گذرنامه عادی و زیارتی ندارند‌.

وی با تاکید بر اینکه همکاران مرزبانی و انتظامی و وزارت کشور ایران همه آن کاری که می‌توانستند برای تسهیل حرکت زائران را انجام داده‌اند، بیان داشت: اداره کل اتباع در سرتاسر کشور و شهرستان‌ها تا چند روز آینده آماده خواهد شد و حتی اگر احساس کردیم این میزان مکان برای این اتفاق کافی نیست این را در شهرهای بزرگ و حتی به کلانتری‌ها تعمیم خواهیم داد.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان داشت: نیروهای مستقر پلیس تا سال گذشته زیر چادر بودند و گاهاً بسیار اذیت می‌شدند که با آسایش کمتر می‌بایست خدمت به مردم می‌کردند با کار جهادی همکاران مرزبانی و انتظامی تقریباً برای همه همکارانی که بایستی در مرز و برای اربعین مستقر شوند مکانی مناسب پیش بینی شده است.#

https://hoorkhabar.ir/713558کپی شد!
4568