آیت الله عباس کعبی:

شورای نگهبان سد محکمی در صیانت از انتخابات است

حضرت امام(ره) به شورای نگهبان توصیه می‌کردند که ملاحظه هیچ کس را غیر از خدا در کارهایتان نکنید.

هورخبر – آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع تعدادی از نمازگزاران اهوازی اظهار داشت: یکی از راه‌های تقوا عزت نفس است، اگر کسی عزت نفس نداشته باشد ممکن است در مقابل امام بایستد، انسان باید کرامت نفس داشته باشد و انسان باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی که ذلیل باشند و ذلیل بشوند دست به هر جنایتی می‌زنند، در روایتی از امام هادی(ع) آمده است که «مَنْ هَانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ فَلاَ تَأْمَنْ شَرَّهُ»، هر که قدر خود نداند از شر او آسوده مباش.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه عزت نفس با اعتماد به خدا، تقوا و اعتقاد به آخرت به دست می‌آید، بیان کرد: در روایت است که هر کس خواهان عزت است بدون قبیله، ایل و تبار، قدرت می‌خواهد بدون ارتباط با سلطان، از ذلت گناه به عزت اطاعت خدا پناه ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: بندگی خدا انسان را عزیز می‌کند، اما گناه انسان را ذلیل می‌کند چرا که گناه انسان را اسیر طمع می‌کند و طمع بندگی می‌آورد، “الطمع رق موبد”.

وی با بیان اینکه فقر، تنگدستی، فساد، تبعیض، تحقیر اجتماعی، گناه، گمراهی، بی‌ریشه بودن و زیر بار تهدید، تطمیع و تزویر رفتن ریشه‌های ذلت هستند، یادآور شد: کسی که عزت نفس و کرامت داشته باشند با خدا معامله می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام خمینی(ره) با خدا معامله کرد و بارها می‌فرمود، من از هیچ کسی نمی‌ترسم و نمونه دیگر آن رهبرمعظم انقلاب است.

آیت الله کعبی گفت: حضرت امام(ره) به شورای نگهبان توصیه می‌کردند که ملاحظه هیچ کس را غیر از خدا در کارهایتان نکنید، شورای نگهبان در این چهل و چهار سال سد محکمی در صیانت شد و علتش این بود که فقها که حصن اسلامند جز خدا از کسی نمی‌ترسند و حقوقدانان مکتبی عضو شورا هم روحیه شان مثل روحیه فقها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: علت این همه دشمنی دشمنان با شورای نگهبان به خاطر جمهوری اسلامی است و به این دلیل است که دشمنان در جستجوی رخنه در حاکمیت نظام اسلامی می‌باشد.

وی تصریح کرد: امسال دو انتخابات بزرگ داریم، ضمن اینکه دعوت می‌کنیم افراد توانمند ثبت نام و خودشان را عرضه کنند، باید همه برای مشارکت حد اکثری به میدان بیایند.

https://hoorkhabar.ir/713542کپی شد!
6553
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.