دلالان، عامل اصلی افزایش قیمت گوشت و مرغ در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: دلالان عامل اصلی افزایش قیمت مرغ و گوشت در بازار استان هستند.

هورخبر –  محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: زنجیره عرضه مرغ در استان از سال‌های قبل تاکنون ناقص بوده بطوریکه همیشه با کمبود این محصول پرمصرف و نیاز داشتن به واردات آن از استان‌های دیگر هستیم.

این مقام مسئول یکی از دلایل کمبود مرغ و نیازمند شدن به دیگر استان‌ها را تولید کمتر از ۵۰ درصد نیاز خوزستان عنوان کرد و افزود: همچنین به دلایل شرایط اقلیمی و گرمای هوا، ۲ تا ۳ دوره جوجه ریزی در استان امکانپذیر نیست.

سوءاستفاده دلالان از این زنجیره معیوب در زمینه جوجه یک روزه، توزیع مرغ، ارائه فاکتور‌های معیوب و غیر رسمی و توزیع مرغ‌های کشتار شده در سطح بازار از دیگر دلایل افزایش قیمت این محصول پرمصرف و دیگر مسائل مربوط به آن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: اگر بخواهیم قیمت مصوب را در نظر بگیریم باید از ابتدای زنجیره تولید تا عرضه را مد نظر داشته باشیم، این درحالی است که شاهد بازار سیاه در عرضه جوجه یک روزه هستیم، قیمت جوجه حدود ۱۵ هزار تومان مصوب شده، ولی بسیاری از مرغداران آن را از بازار سیاه با بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت خریداری می‌کنند و همین امر سبب جهش قیمت مرغ می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل نیازمند برخورد تعزیراتی با متخلفان از ابتدای زنجیره تولید هستیم، گفت: برخورد با متخلفان در زمینه تنظیم بازار در حال اجرا است و به تبع نیاز و باتوجه به فرارسیدن ماه محرم و افزایش مصرف و نیاز بازار، در ستاد تنظیم بازار برنامه ریزی‌ها انجام و گشت‌های نظارتی نیز بیشتر شده است.

https://hoorkhabar.ir/713340کپی شد!
6613
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.