مهمترین هدف کشف حجاب وابسته کردن ملت‌های مسلمان به کشورهای استعماری

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابستگی اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان به کشورهای استعماری است.

هورخبر –  آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش ملی چادرهای آسمانی اظهار داشت: در حدیثی حضرت علی(ع) می‌فرمایند عفت و پاکدامنی از خصلت‌های مردم بلندمرتبه و شریف است یعنی انسان‌های شریف و باشخصیت در جامعه به عفاف و پاکدامنی وصف می‌شوند و کسانی که این سرشت انسانی را نداشته باشند از درجه انسانیت ساقط هستند.

وی افزود: مسئله پاکدامنی و عفاف یکی از مسائل فطری آدمی است همان طور که خداوند انسان را با سرشت معنویت، عدالت خواهی و انسانیت خلق کرده است بنابراین کسی که پاکدامنی را از دست می‌دهد از مرتبه انسانیت سقوط می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتباط حجاب و پاکدامنی تنگاتنگ است، گفت: بدون حجاب و پوشش شرعی نگه داشتن عفاف و پاکدامنی صرف تخیل است، پاکدامنی مثل یک گوهر گران‌بهاست که نیاز به صدف دارد.

وی عنوان داشت: همه شرایع اسلامی برای نگهداری عنصر عفاف، مسئله حجاب را تشریح کردند و این یکی از مسلمات همه شرایع آسمانی است.

آیت الله حیدری افزود: یکی از افتخارات تاریخ ایران باستان این است که یک زن بی‌حجاب را در تاریخ خود نشان نداده و این جزء افتخارات کشور ما ایران است.

وی به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه حجاب که فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است اشاره کرد و گفت: حرام شرعی بر اساس آیات قرآن، روایات و اجماع فقهای همه مسلمانان حرام است و حرام سیاسی آن چون که در راستای خواسته‌استعماری است حرام سیاسی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله کشف حجاب مهمترین حادثه‌ای است که در یک قرن اخیر در کشور ترکیه و به دنبال آن در ایران مطرح شده، بیان داشت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابسته کردن اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان نسبت به کشورهای استعماری است.

https://hoorkhabar.ir/713182کپی شد!
5542