غرق شدگی عامل مرگ بیش از ۱۱۰۰ نفر در کشور!

سازمان پزشکی قانونی از غرق شدن ۱۱۵۲ نفر در سال گذشته خبر داد و از نسبت به افزایش موارد غرق‌ شدگی در فصل تابستان هشدار داد.

هورخبر –   سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در سال گذشته هزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود. همچنین از کل تلفات غرق شدگی در سال گذشته ۹۳۹ نفر مرد و ۲۱۳ نفر زن بودند درحالی که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سال ۱۴۰۰ هزار و هشت و تعداد زنان ۱۵۷ نفر بوده است.

در سال ۱۴۰۱، بیشترین تلفات غرق شدگی به ترتیب در استان های مازندران با ۱۶۱ مورد فوتی، گیلان با ۱۱۹ مورد فوتی، خوزستان با ۹۸ مورد فوتی و فارس با ۹۷ مورد فوتی بوده است.

بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ از کل تلفات غرق شدگی، ۵۵۶ نفر در فصل تابستان جان خود را از دست داده‌اند که این رقم شامل ۴۸.۳ درصد از کل تلفات غرق شدگی در طول سال است. همچنین در این سال بیشترین آمار غرق شدگی با ۲۶۹ نفر در مرداد ماه و کمترین آن با ۳۲ نفر در بهمن ماه ثبت شده است.

برخلاف تصور عمومی بیشترین تلفات غرق شدگی همواره مربوط به رودخانه‌هاست و دریاها در رتبه دوم این آمار قرار می‌گیرند. در سال گذشته ۳۰۳ نفر شامل ۲۶.۳ درصد از کل موارد غرق شدگی در رودخانه‌های کشور جان خود را براثر غرق شدگی از دست دادند که این امر توجه و احتیاط بیشتر مرد را برای شنا و آبتنی در رودخانه‌ها می‌طلبد تا پس از این شاهد وقوع حوادث ناگوار در این موارد نباشیم.

در این مدت ۲۵۰ نفر نیز در دریاها جان باخته‌اند که ۲۳ نفر آنان در مناطق ایمن‌سازی شده و مجاز و ۲۲۷ نفر در مناطق غیرمجاز جان خود را از دست داده‌اند، این موضوع بیانگر تاثیر اقدامات انجام شده در مناطق ایمن سازی شده، لزوم توجه به بیشتر به توسعه این مناطق و اهمیت ویژه استفاده هموطنان عزیزمان از این مناطق جهت شنا در دریاست.

پس از دریاها نیز استخرهای کشاورزی با ۱۶۷ مورد فوتی، استخرهای شنا با ۱۲۶ مورد فوتی، کانال‌های آب با ۸۴ مورد فوتی، دریاچه‌های مصنوعی و سد با ۷۰ مورد فوتی، حوض و حوضچه با ۴۵ مورد فوتی، چاه با ۳۴ و دریاچه طبیعی با ۱۷ مورد فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته‌اند. ۵۶ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته‌اند.

https://hoorkhabar.ir/713103کپی شد!
6786
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.