اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در خوزستان معطل همت ویژه دولت

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای گفت: تحقق مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور، اجرایی شدن مصوبات زلزله اندیکا و مسجدسلیمان و پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره جهت مشاغل خرد و مشکلات معیشتی نیازمند نگاه ویژه دولت است.

هورخبر –  علیرضا ورناصری قندعلی در مورد آخرین اقدامات حوزه انتخابیه خود، گفت: در روزهای گذشته به همراه ائمه جمعه و فرمانداران چهار شهرستان در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و حوزه انتخابیه و تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی ۴ شهرستان طی جلساتی با رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، وزیر کار، وزیر نیرو، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاونین وزیر بهداشت و معاونین عمرانی و پارلمانی وزیر کشور دیدار و گفتگو داشته و خواستار نگاه ویژه دولتمردان برای شکوفایی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و توسعه زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه شدند.

نماینده مردم هفتکل،لالی و اندیکا تاکید کرد: علیرغم تلاش‌های شبانه روزی در سه سال اخیر به علت عدم تحقق مطالبات بر زمین مانده روند توسعه کند است و همین امر موجب شده مردم اقدامات بی سابقه را کمتر لمس کنند، اما حجم بالا مشکلات و مطالبات مردم مانع تلاش و پیگیری‌های مستمر ما برای خدمت به مردم ارزشمند حوزه انتخابیه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: توجه قوای سه گانه برای توسعه همه جانبه چهار شهرستان لازم و ضروری است و مردم حوزه انتخابیه با وجود ظرفیت‌های بی نظیر از بیکاری رنج می برند؛ اهتمام و همکاری دولت در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده چهار شهرستان ضروری است و تحقق مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور، اجرایی شدن مصوبات زلزله اندیکا و مسجدسلیمان و پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره جهت مشاغل خرد و مشکلات معیشتی نیازمند نگاه ویژه دولت است.

ورناصری با اشاره مشکلات، مطالبات و عدم تحقق کامل مصوبات دور اول سفر ریئس جمهور و گفت: پرداخت تسهیلات مناطق زلزله زده اندیکا و مسجدسلیمان، تخصیص اعتبار جهت تکمیل ساختمان مصلی و تجهیزات سرمایشی گرمایشی از جمله مصوبات سفر هئیت دولت به حوزه انتخابیه است.

احداث پتروپالایش در مسجدسلیمان و هفتکل لازم و ضروری است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خواستار تسریع در روند اجرایی احداث پتروپالایش مسجدسلیمان، شهرک شیمیایی هفتکل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و اجرای طرح های زوده بازده شدیم.

احداث سایت گردشگری دارخواست مردم منطقه است

وی خاطر نشان کرد:عملیات اجرایی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، فرونشست سد مسجدسلیمان، تعیین تکلیف سدتراز، تسریع در روند عملیات اجرایی احداث سایت گردشگری گدار خواست مردم منطقه است که ضرورت دارد وزارت نیرو نسبت به اجرای آنها اهتمام داشته باشد.

راه اندازی پتروپالایش مسجدسلیمان با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور و سفر وزیر کار به حوزه انتخابیه تصریح کرد: راه اندازی پتروپالایش مسجدسلیمان با توجه به تخصیص ۴ میلیارد یورو اعتبار، رفع موانع سر راه این پروژه و تخصیص تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان از سوی نهادهای حمایتی از مطالبات به حق مردم منطقه است. همچنین وزارت نیرو باید به تعهدات اجتماعی خود در حوزه انتخابیه عمل کند.

تعیین تکلیف سد تراز در دستور کار قرار بگیرد

وی یادآور شد: با توجه به وجود سه سد بزرگ کشور در منطقه تسریع در تعیین تکلیف وضعیت سد تراز، تکمیل پروژه‌های در دست اقدام آبرسانی، فاضلاب و مجوز برداشت آب شرب و کشاورزی برای طرح های بلند مدت برای چهارشهرستان و همچنین اجرای فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در حوزه انتخابیه ضروری است.و همچنین تامین آب شرب و برق رسانی به تمامی روستاهای دارای ده خانوار و کد روستایی، پرداخت معوقات معارضین سد گتوند، مسجدسلیمان و شهیدعباسپور، تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی پروژه از مهمترین تعهدات این وزارتخانه است.

پیگیر احداث بیمارستان شرکت نفت هستیم

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به دیدار با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: توسعه میادین نفتی مسجدسلیمان و هفتکل، مشکلات نیروهای قرار داد موقت و تصحیح طرح طبقه بندی مشاغل در نفت، تسریع در روند عملیات اجرایی احداث بیمارستان شرکت نفت، تکمیل طرح جابجایی پنج هزار خانوار ساکن در مناطق آلوده درشهر مسجدسلیمان از عمده‌ترین مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه است که می‌طلبد وزارت نفت پس از سال‌ها دِین خود را به مردم نجیب منطقه ادا کند.

مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان اجرایی شود

این نماینده مردم خطاب به معاون وزیر نفت با اظهار به اینکه متاسفانه مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری در حوزه نفت تاکنون اجرایی نشده است،تصریح کرد: تخصیص اعتبارات لازم جهت اتمام ساخت و تجهیز اماکن فرهنگی، مصلی و مساجد چهار شهرستان از محل اعتبار مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت است و تامین خوراک پتروپالایش های بختیاری وهفتکل جهت تسریع و راه اندازی این دو پروژه ملی در راستای ایجاد اشتغال پایدار حائز اهمیت است.

بازسازی بقاع متبرکه چهار شهرستان حوزه انتخابیه توجه اوقاف را می‌طلبد

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مورد دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاونت پارلمانی این سازمان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تامین نیروی انسانی، استقلال ادارات اوقاف لالی، هفتکل و اندیکا، تامین اعتبار جهت بازسازی، تعمیر و تکمیل مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و ارسال تجهیزات مورد نیاز مساجد و بقاع متبرکه از مهمترین مطالبات مردم است و می‌طلبد سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به چهار شهرستان حوزه انتخابیه توجه ویژه داشته باشد.همچنین باید تخصیص اعتبار جهت بقاع متبرکه و مساجد، توسعه و راه اندازی ادارات اوقاف و امور خیریه به ویژه تامین نیروی انسانی و تجهیزات اداری در دستور کار این سازمان قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رفع مسائل و مشکلات، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در منطقه، تخصیص سهمیه قیر رایگان، پیگیری حقوق معوقه کارکنان شهرداری‌ها، اختصاص ماشین آلات سنگین و صنعتی به شهرداری‌ها برای انجام خدمات شهری از عمده‌ترین مطالبات چهار شهرستان در حوزه شهرداری ها است.

وی با اشاره به دیدار با معاونان وزیر بهداشت و درمان ،معاون حقوقی و امور مجلس، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت و مدیریت شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان به تکمیل پروژه های این وزارتخانه در حوزه انتخابیه ، بیان داشت: با توجه به نیاز فوری مراکز درمانی ۴ شهرستان تسریع در تامین نیروی انسانی از عمده ترین نیازهای منطقه در حوزه بهداشت و درمان است و اجرایی شدن مصوبات هیئت اعزامی وزارت بهداشت حوزه انتخابیه و ارتقاع مراکز درمانی و بیمارستان‌های چهار شهرستان،تامین آمبولانس و تجهیزات کوهستانی در راستای خدمات دهی به مناطق محروم اندیکا و لالی ضروری است.

نماینده مردم مسجد سلیمان با اشاره به عدم تحقق مسائل و مطالبات سنوات گذشته، خواستار توجه ویژه این وزارتخانه مناطق محروم شد و همچنین خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها برابر ضوابط اجرایی، تخصیص حق آلایندگی، سهمیه قیر و تشکیل دبیرخانه برای پیگیری مستمر مشکلات شهرداری ها و دهیاری‍‌‌های در ارائه خدمات مطلوب توسط شهرداری ها به شهروندان ضروری است.

تخصیص قیر رایگان و توزیع عادلانه آن در حوزه انتخابیه

ورناصری تصریح کرد: اختصاص ماشین آلات راه سازی برای شهرداری‌های حوزه انتخابیه، تغییر در مدل محاسباتی حق آلایندگی، تخصیص قیر رایگان و توزیع عادلانه آن با توجه به مشکلات عدیده شهرداری‌های حوزه انتخابیه برای افزایش کیفیت خدمات شهرداری‌های چهار شهرستان موثر است.

وی با اشاره به اصلاح ضریب محاسباتی برای شهرداری های حوزه انتخابیه، عنوان کرد:کمک به تامین کسری نیروی انسانی شهرداری‌ها، انجام تعهدات شهرداری‌های معین استان نسبت به شهرداری‌های چهار شهرستان، مساعدت و همکاری جهت پرداخت بدهی و حقوق پرسنل باید در اسرع وقت انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: به همراه ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های حوزه انتخابیه با حضور در گلزار شهدای گمنام مجلس شورای اسلامی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند

https://hoorkhabar.ir/713074کپی شد!
6428
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.