رشد تولید صنایع با اجرای موفق برنامه‌های مدیریت مصرف برق

هورنیوز – محمد نیکوکار قائم‌ مقام مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: برنامه مدیریت مصرف برق صنایع که سال گذشته به اجرا درآمد، بهتر از سال ۱۴۰۰ بود و همان‌طور که وزیر نیرو هم اعلام کردند، رشد تولید صنایع را نسبت به سال قبل به دنبال داشت.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که شرکت‌های برق منطقه‌ای، امسال اعلام کرده‌اند و البته هنوز نهایی نیست، محدودیت‌های متفاوتی برای مصارف صنعت در نظر گرفته‌شده است. این در حالی است که به گفته محرابیان شرایط دشوارتری نسبت به سال گذشته نخواهیم داشت.

نیکوکار خاطرنشان کرد: اگر میزان مصارف امسال صنایع هم بر مبنای مصارف واقعی سال گذشته پیش‌بینی شود، برای بخش صنعت بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی گسترده برای صرفه‌جویی در بخش خانگی و همچنین اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت در بخش تولید برق، این امر را دست‌یافتنی دانست و ادامه داد: چنانچه همانند سال گذشته اجازه داده شود در محدوده خارج از اوج بار، برق صنایع بالاتر از دیماند مصرف شود، مقداری هر چندجزئی به تولید کمک خواهد کرد.

برنامه‌های مدیریت مصرف برق صنایع در ماه‌های گرم امسال با صدور اطلاعیه‌ای مشترک از سوی وزارت نیرو و وزارت صمت، از ۱۷ خردادماه جاری آغاز شد.

بند «ج» اطلاعیه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت برای مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان امسال تصریح کرده است: گروه “ج”، برق موردنیاز صنایع بزرگ(حدود ۳۰۰ واحد صنعتی) مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین شده تأمین می‌شود.

مشارکت این واحدها از طریق جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی آن‌ها از ساعات اوج به ساعات غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحدها به طور حداکثری تأمین می‌شود.

اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های صمت و نیرو اضافه کرده است، امید است با اجرای منظم و سراسر این برنامه که حاصل مطالعات گسترده و به‌کارگیری روش‌های علمی و تجربیات خبرگان صنعت برق و بخش صنعت کشور است، بتوانیم انرژی موردنیاز صنایع را بیش از سال گذشته تأمین کنیم.

https://hoorkhabar.ir/712895کپی شد!
81