حجم بالای بیکاری در قطب انرژی کشور قابل قبول نیست

هورنیوز – قاسم ساعدی در نشست علنی امروز(یکشنبه، ۲۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: خدا را شاکریم که امروز از خانه ملت، درد دلهای مردم مظلوم خوزستان را با دولت انقلابی را مطرح می‌کنیم. ملت شریف ایران همیشه نشان دادند که در خط مقدم و جلوتر از مسئولان در صحنه‌ها حاضر بوده اما امروز منتظر عنایت دولت و الطاف مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

 

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس ضمن تشکر و قدردانی از رئیس جمهور بابت تحرکات سیاسی و دیپلماسی جدید که در منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین تمام معادلات و محاسبات سیاسی کشورها و دشمنان را نقش بر آب کرده است، اظهار کرد: امیدوارم دیپلماسی سیاسی ما به سایر قاره‌ها و کشورها نیز گسترش یابد؛ نقشه های شوم رژیم صهیونیستی و آمریکا باید همواره با تشر رو برو شود.

 

ساعدی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: در نیت جنابعالی شکی نداریم که دلسوزی و خدمت به مردم ایران است. برنامه‌های خوبی را با همکاری و هماهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی انجام داده اید اما هنوز انتظار داریم وضعیت سفره معیشت، قدرت خرید مردم و شرایط اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند. وعده و شعار بیش تر از این مسکنی بیشتر نیست. مردم انتظار اقدام عملی از تیم اقتصادی دولت انقلابی با حمایت مجلس شورای اسلامی برای بهبودی وضعیت معشتی را دارند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: از تلاش‌های مجاهدانه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم که در برهه‌های زمانی در برابر تهدیدها و مانورهای رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع با رونمایی از موشک‌ها، اسلحه‌ها و ابزارهای پیشرفته موجب جلوه دقیق و صریح آیه شریفه وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ، می‌شوند و اقتدار جمهوری اسلامی را به صورت مستمر افزایش می‌دهند که قابل تحسین است.

 

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: رئیس جمهور در سفرهای اخیر به استان خوزستان وعده ها و مصوبات بسیار خوبی را داشتند، اما امیدواریم مصوبات رئیس جمهور به تیم اقتصادی دولت و معاونت اجرایی هر چه زودتر ابلاغ شده و عملیاتی شوند. چرا که مردم منتظر نتایج این سفره هستند، باقی مانده مصوبات سفر اول رئیس جمهور که تا کنون عملیاتی نشده نیز باید در کنار این مصوبات جدید جامعه عمل پوشانده شود تا دل مردم شاد شود.

 

وی افزود: همه می‌دانیم که خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران است. خوزستان شریان حیاتی انرژی ایران است. اما امروز این منطقه همانند جسد بیماری و معلولی است که در موارد مختلف از جمله بیکاری، نبود زیرساخت‌های عمرانی و مسائل فرهنگی و آموزشی و سایر عرصه ها دچار مشکل شده است. از دولت انقلابی و مجلس انقلابی انتظار میرود به استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور به صورت ویژه توجه شود. امیدواریم کمیسیون های تخصصی مجلس، خوزستان را به صورت ویژه ببینند تا بتوانیم حرفی برای مردم استان خوزستان داشته باشیم.

 

این نماینده مردم در مجلس گفت: نرخ بیکاری در استان خوزستان به عنوان دومین استان کشور در آخر لیست کشور قرار گرفته است. آیا با وجود این همه معادن و ثروت مستحق این نرخ بالای بیکاری و بی توجه به آینده جوانان و خانواده‌هایشان هستیم. در خوزستانی که مرکز و مبدا نفت، گاز، پتروشیمی و نیرگاه‌ها در ایران است این نرخ بالای بیمکاری قابل قبول نیست.

 

وی افزود: بی مسئولیتی وزرات نفت در مقابل جوانان متخصص و تحصیل کرده به ویژه در غرب کارون که به عنوان تمدن جدید نفت ایران از آن یاد می‌شود قابل قبول نیست، این جوانان در پشت سایت های نفتی زیر آفتاب گرم مانده و مسئولان این مجموعه بچه های دشت آزادگان و هوزه را ناقابل می‌دانند. کجای آرمان‌های انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران اینگونه است؟ تا چه زمانی سکوت دولت در برابر این حجم از بی‌عدالتی و تبعیض شرکت های نفتی در خوزستان ادامه دارد؟ اقای رئیس جمهور مگر شما در مناطق مختلف خوزستان و نشست‌ها متعدد بر اولویت بکارگیری نیروهای انسانی بومی تاکید نکردید؟ چرا نیروهای شما به این امر توجهی نمی‌کنند؟

 

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس در خصوص مسائل کشاورزی عنوان کرد: چرا باید رودخانه کرخه، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و شوش سه سال از کشت تابستانه محروم شوند؟

https://hoorkhabar.ir/712824کپی شد!
124