صنایع به مسؤولیت ‌های اجتماعی خود عمل کنند

هورنیوز – حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ استان همچون نفت، فولاد، نیشکر و … باید نسبت به اشتغال جوانان ساکن در مناطق همجوار تاسیسات و ارایه خدمات اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی همچنین به کسب رتبه استان خوزستان در تولید گندم اشاره کرد و گفت: کشاورزان از محل زکات خود به فقرا کمک کنند یا اقدام به ساخت مدرسه، مسجد و … در مناطق محروم کنند.

 

امام جمعه اهواز بیان کرد: همه دستگاه‌ها و همچنین شهرداری موظف به فضاسازی برای این دهه هستند و باید همه ظرفیت خود را به میدان بیاورند و به صورتی نباشد که فقط حسینه‌ها و مواکب برنامه داشته باشند.

 

وی در ادامه توسعه توانمندی های کشور در زمینه هوش مصنوعی را ضروری دانست و گفت: مقام‌معظم رهبری ۲۰ سال پیش به استفاده از ابزارهای پیشرفته اشاره کردند و فرمودند ایجاد تحولات بنیادی در مسیر امام(ره) جز با استفاده از ابزارهای پیشرفته امکان پذیر نیست.

 

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: بنا بر فرموده ایشان ایران اسلامی باید در ردیف کشورهای برتر دنیا در استفاده از هوش مصنوعی قرار گیرد که همین تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت در صنعت هسته‌ای نیز صدق می‌کند. بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری جوانان ما باید با علم و دانش در این صنعت ورود کنند و مراقب نفوذ دشمن باشند.

 

موسوی‌فرد همچنین مسئله امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب را یک وظیفه مردمی عنوان کرد و گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در بحث رعایت حجاب وظایفی برعهده دارند اما بخش عمده این وظیفه بر عهده مردم است. تذکر زبانی برای رعایت حجاب از اوجب واجبات است و وقتی از طرف تعداد زیادی از مردم باشد اثرگذار خواهد بود.

 

امام جمعه اهواز مساله اعتیاد را یکی از دلایل متلاشی شدن چارچوب خانواده دانست و گفت: اعتیاد امروز به یکی از چالش کشورها و از جمله کشور ما تبدیل شده است. وقتی انسان معتاد به مواد مخدر باشد به انسانی پوچ، بی‌احساس، بی‌روح نسبت به همه اطرافیان تبدیل می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/712765کپی شد!
156