بدبین کردن مردم به انتخابات

هورنیوزفاضل حیدری: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در اجتماع پرشکوه، عظیم و پرشور مردم قدرشناس و وفادار در سی‌وچهار مین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) «بدبین کردن مردم به انتخابات» را یکی از شیوه‌های یأس آفرینی دشمنان دانستند و دراین‌باره فرمودند: «درباره انتخابات در آینده صحبت خواهم کرد؛ اما انتخابات امسال انتخابات بسیار مهمی است که از هم اکنون دشمن توپخانه خود را برای تخریب آن فعال کرده، آن هم در حالی که ۹ ماه با انتخابات فاصله داریم.»

 

شکی نیست که انتخابات درجمهوری اسلامی همیشه برای دشمن اهمیت داشته و بدبین کردن مردم درایام انتخابات ازنخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تابه حال جزوبرنامه های تخریبی آنان بوده است؛ اما این این انتخابات را دشمن زودترشروع کرده است و در آینده نیزادامه خواهد یافت. آری، همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات به آن اشاره فرمودند دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه و بدبین کردن مردم به انتخابات پیش روی هستند.

 

چرا دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به انتخابات پیش رو چشم طمع دوخته‌اند؟ زیرا حضور گسترده مردم در تمامی عرصه‌ها به ویژه در انتخابات پیش رو نشان از وفاداری آن‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی است که خوشایند آنان نیست! نباید فراموش کرد که حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات بسیار مهم و تأثیرگذار است. امام خمینی (ره) درباره این مهم فرموده بودند: «‏از جمله اموری که اجانب به آن دامن می‌زنند، همین مسئلۀ‏‎ ‎‏انتخابات است. هر انتخاباتی که در ایران می‌شود این‌ها می‌گویند:‏‎ ‎‏مردم این دفعه نمی‌آیند، مردم سست و خسته شده‌اند؛ و شما‏‎ ‎‏دیدید که در انتخابات گذشته، از انتخابات اصل نظام جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی گرفته تا مجلس خبرگان برای قانون اساسی، مجلس و‏‎ ‎‏رؤسای جمهور، مردم هر دفعه بهتر از دفعۀ قبل شرکت کرده‌اند.‏‎ ‎‏الآن هم عده‌ای در خارج نشسته‌اند و تبلیغ می‌کنند که این دفعه‏‎ ‎‏دیگر مردم خسته شده‌اند و شور سابق را ندارند و از این قبیل‏‎ ‎‏حرف‌ها. این‌ها اکثراً عقده‌هایی در دل دارند و روی همین‏‎ ‎‏عقده‌هاست که این صحبت‌ها را می‌کنند. اگر عقده‌های درونی آن‌ها‏‎ ‎‏حل می‌شد، چنین صحبت‌هایی را نمی‌کردند. همین منافقین و‏‎ ‎‏دیگران که مردم آن‌ها را از ایران بیرونشان کرده‌اند، در خارج‏‎ ‎‏نشسته‌اند و می‌گویند: مردم با ما هستند.‏»

 

بر اساس فرمایشات امامین انقلاب اسلامی ایجاد ناامیدی و بدبینی مردم از کار آیی نظام و انقلاب اسلامی توسط مدیران و مسئولان در این زمان حساس انتخابات از بزرگ‌ترین منکرات است. انتخابات از جمله معروفات انقلاب است و موجب تقویت نظام می‌شود و بنا بر فرموده امام راحل حفاظت نظام از حفظ نماز و حج مهم‌تر است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات نیز دراین‌باره می‌فرمایند: «من چند نکته درباره‌ اهمیت حضور مردم عرض بکنم؛ که هر عملی و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد، در پیشگاه پروردگار یک عمل صالح است. می‌بینید که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران با انتخابات شما به شدت مخالف‌اند، بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است. همه‌ کسانی که دنبال عمل صالح‌اند «اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰت» می‌خواهند عمل صالح انجام بدهند، بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح از طرف این‌ها است.» عمل صالح مردم ایران دشمن را عصبانی می کند.

 

به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که رسالت ما رسانه ها وآنها که تریبون دارندبرای تبیین اهمیت انتخابات و افشای نقشه های شوم دشمن برای دلسردکردن مردم درانتخابات پیشرو ازهرزمان دیگری حساسترومهم تراست. زیرا معتقدیم در این مقطع حساس به چالش کشیدن جریان انتخابات، یکی از منکرات جامعه محسوب می‌شود و لطمه‌های شدیدی را به جامعه، کشوروبه مردم سالاری دینی وارد می‌کند. همان گونه که خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند نقش و جایگاه مردم در انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است زیرا سومین رکن انقلاب اسلامی مردم هستند که با حضور در صحنه سبب پیروزی انقلاب شدند. بنابراین همین مردم فهیم وبابصیرت هستند که در انتخابات پیش رو با انتخاب یک نماینده برای مجلس شورای اسلامی و یا نمابنده خیرگان رهبری می‌توانند آینده کشور را تغییر دهند. چراکه حضورپرشماردرپای صندوقها یعنی پشتوانه قوی برای نظام اسلامی وشکست نقشه های دشمن. آری، بی توجهی به اراجیف دشمنان درمورد انتخابات یعنی تودهنی به دشمنان یاوه گو. همین کاری که سالها مردم انجام داده اند.

https://hoorkhabar.ir/712634کپی شد!
128