در پی تولید ورق‌های با ارزش‌ افزوده بالا، بهینه‌ سازی خطوط تولید و حذف واسطه‌ها محقق شد

هورنیوز – احمد صادقیان، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این مطلب و نیز با اشاره به اینکه برنامه تولید فولاد اکسین در سال ۱۴۰۱ بالغ‌ بر ۶۸۰ هزار تن است، گفت: بیش از ۴۰ درصد سودآوری این شرکت از طریق تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر مانند ورق‌های API و آلیاژی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل تمرکز بر مدیریت صحیح ذینفعان میزان فروش مستقیم از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است و این به معنای دسترسی مصرف‌ کننده واقعی به محصول با قیمت کمتر و نیز حذف واسطه‌هاست، گفت: فروش مستقیم باعث می‌شود تا سرمایه‌های نقدی به سایر نقاط سوق داده نشود، ضمن‌ آنکه با حذف واسطه‌ها، سفته‌‌بازی‌ها از بین رفته و در نهایت قیمت‌ها نیز شفاف‌تر خواهد شد. این روش باعث ثبات بازار و منفعت تولیدکننده و مصرف‌کننده گردیده است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با تاکید بر اینکه امروز تحویل کالا به مشتریان بر سر موعد و به‌صورت مستقیم صورت می‌گیرد، افزود: این شرکت درحال حاضر ورق‌های از ۱/۱ تا ۴/۵ متر را تولید و به بازار ارائه می‌کند، ضمن‌آنکه ورق‌های با عرض ۴/۵ متر API-X70 نیز جهت تولید لوله‌های ۵۶ اینچ نیز تولید می‌شود.

 

صادقیان با اعلام اینکه این مجموعه باتوجه به سفارشات بازار و امکانات خود در وضعیت قابل‌قبولی از تولید قرارداد، گفت: هم‌اینک از نظر فنی میانگین آماده به‌کار شرکت ۹۱ است که بیشترین رکورد در سالیان گذشته می‌باشد.

 

وی از صدور ۶۵ هزارتن محصول به کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان و اسپانیا خبر داد و تاکید کرد که تحقق صادرات به کشورهایی نظیر اسپانیا نشان از کیفیت بالای ورق‌های آلیاژی دارد.

 

صادقیان موضوع طرح‌های توسعه شرکت را یادآور شد و تصریح کرد که ما دو طرح فولادسازی و تولید آهن‌اسفنجی را در دستور کار داریم که تامین اعتبارهای مربوطه در دست انجام است و تا پایان سال وارد مراحل اجرایی پروژه می‌شود. در این طرح مقرر شده که ۱/۲ میلیون‌ تن فولاد و یک میلیون‌ تن آهن‌ اسفنجی تولید گردد. طبق زمان‌بندی‌ها مقرر گردیده که کارخانه‌های فولادسازی طی ۳۶ ماه و آهن‌ اسفنجی ۲۴ ماهه به بهره‌برداری برسند.

 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان موضوع انرژی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی شرکت برشمرد و تاکید کرد که یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل، احداث نیروگاه با هدف تامین برق است که جزء طرح‌های توسعه ماست.

 

صادقیان ضمن اعلام خبر اخذ پروانه تحقیق و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان و اقدامات اساسی در زمینه دانش‌بنیان شدن این شرکت به‌عنوان یک شرکت بزرگ فولادی گفت: این شرکت به‌واسطه بهره‌گیری از توان متخصصان و همکاری با دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، در مرز تولید دانش است.

 

به گفته او، این شرکت ضمن انجام اقدامات موثر در بهره‌وری و بهینه‌سازی خط تولید و کاهش ضایعات، گریدهای جدیدی از انواع ورق‌های فولادی از جمله ورق‌های ۱۶MO3، API5L X52MS و… را با تکیه بر دانش فنی بومی شده تولید کرده است که منجر به کاهش هزینه‌های واردات و رفع وابستگی گردید.

 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان افزود: به مدد این تلاش‌ها درآمدهای عملیاتی به میزان ۴۰ درصد نسبت به دور گذشته افزایش داشته و هم‌چنین درآمدهای غیرعملیاتی ۳۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهند این درحالی‌است که هزینه‌های جاری به میزان ۶ درصد نسبت به بودجه و هزینه‌های مالی به میزان ۲۴ درصد نسبت به دوره مشابه تعریف شده کاهش یافته است که موجب افزایش ۵۷ درصدی سود خالص نسبت به بودجه و افزایش ۳۲ درصدی نسبت به دوره مشابه می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/710686کپی شد!
27