کاهش ۴۲ درصدی ورودی آب به سد‌های خوزستان

هورنیوز – عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در دو سال اخیر شاهد وقوع دو خشکسالی بودیم که فشار مضاعفی به ذخایر آبی و سد‌های خوزستان وارد کرده است.

 

وی گفت: میزان کاهش بارش‌ها تا ۱۰ خردادماه امسال در حوزه کرخه حدود ۴۴ درصد و حوزه کارون و دز ۲۷ درصد بود. مجموع ورودی آب به سد‌های استان حدود ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نشان دهنده کاهش ۴۲ درصد در مقایسه با درازمدت است.

 

صدریان فر ادامه داد: علاوه بر کاهش بارش‌ها و آورد‌ها در بالادست سدها، کاهش بارندگی در خوزستان نیز سبب افزایش نیاز آبی و در نتیجه افزایش فشار بر سد‌های استان شده است.

 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه بارش‌های زمستانه و بهاره نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز استان دارد، اضافه کرد: در ماه‌های اسفند و فروردین که اوج نیاز محصولات کشاورزی به آب است، بارش موثری نداشتیم.

 

این مقام مسئول درخصوص تهمیدات اندیشیده شده برای تابستان پیش رو گفت: پارسال به دلیل اطلاع رسانی‌های دیرهنگام درخصوص ممنوعیت و محدودیت کشت به کشاورزان، شاهد متضرر شدن آنها به دلیل صرف هزینه‌های زیاد برای آماده سازی زمین‌ها بودیم، اما به منظور جلوگیری از این خسارتها، از بهمن ماه پارسال کشاورزان را مطلع کردیم.

 

صدریان فر گفت: البته پارسال تلاش کردیم تا کشت پاییزه که ۷۵ درصد کشت استان خوزستان را به خود اختصاص می‌دهد به طور کامل انجام شود و این اتفاق افتاد.

 

وی افزود: اگر در تابستان امسال کشاورزان همکاری لازم را در زمینه ممنوعیت کشت داشته باشند، برای کشت پاییزه نیز با آن‌ها همکاری می‌کنیم تا با مشکلاتی در این رابطه مواجه نشوند.

https://hoorkhabar.ir/705594کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.