عقب ماندگی‌های آبادان و اروندکنار به دلیل سوءعملکرد شهرداری‌های آنهاست

هورنیوز – گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون در دستور کار امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

 

سیدمجتبی محفوظی نماینده آبادان و نماینده متقاضیان این تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار اظهار داشت: آنچه که در نگاه اول به آن می رسیم این است که در این دو شهر اصلا شهرداری وجود نداشته و یا اینکه در حد و اندازه یک دستگاه حمایتی عمل کرده اند، به گونه ای که علیرغم پرداخت حقوق ماهیانه و حق بیمه کارکنان اقدامی انجام نشده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حد و اندازه دو شهر آبادان و اروندکنار و یک شهرداری فعال نیست، ادامه داد: هر شخص غیرتمندی در نگاه اول به سمت تحقیق و تفحص می رود تا دلیل عقب ماندگی در این دو شهرستان مشخص شود.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تخلفات گویا و آشکار است، عنوان کرد: از همکاران درخواست دارم ما را در این تحقیق و تفحص همکاری کنند تا دلیل اینگونه تخلفات سنگین و گسترده روشن و مشخص شود.

 

همچنین جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس و نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار اظهار داشت: با توجه به بررسی های اولیه و گزارش های فنی و عمرانی در حوزه خدمات و مبلمان شهری وضعیت نامطلوب بوده و متاسفانه منظر شهر آبادان بسیار بد جلوه داده شده است که این امر نارضایتی عمومی همشهریان را نیز به همراه دارد.

 

وی افزود: به دلیل عدم نظارت کمی و کیفی اکثریت اعتبارات شهری، ملی و منطقه آزاد اروند حیف و میل شده و عدم نظارت کافی دستگاه های نظارتی از جمله استانداری، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مسجل شده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: در پروژه بلوار هسته ای از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ و پروژه سالیا از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ که اعتبار بالایی برای آنها هزینه گردیده متاسفانه بدون نظارت و زیرسازی غیراستاندارد که هرساله شاهد کنده شدن آسفالت و ایجاد گودال ها و چاله های ریز و درشت هستیم.

 

مختار گفت: نصب سرپوش بر روی کانال جمع آوری آب های سطحی خیابان ۱۵ بدون تعبیه دریچه و همچنین پوشاندن کانال های جمع آوری آب های سطحی در کوی ولیعصر که همواره باعث ایجاد آبگرفتگی و فاجعه سیل ۱۳۹۸ شد و نصب پله برقی بر روی پل عابر پیاده مقابل دبیرستان ابن سینا متاسفانه از روز اول این پله اسقاطی بوده و از آن بهره برداری نشده است از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری می‌باشد.

 

وی ضمن اشاره به موارد دیگر از اشکالات موجود، گفت: موارد بسیار زیادی وجود دارد که مجال طرح آن ها در مجلس شورای اسلامی نیز باعث تخریب معماری آبادان، زیربناهای شهر، معابر عمومی آن، آسفالت و زیباسازی شهری و حتی مناطق تفریحی و شهری شده است.

https://hoorkhabar.ir/704082کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.